جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۱۲
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از اعتبارات موجود، استانی و مابقی ملی است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای جذب بیشتر اعتبارات ملی چانه زنی بیشتری داشته باشند و برای اجرای پروژه‌های عمرانی این استان تامین اعتبار کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، غلامحسین کرمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر عنوان کرد: ۷۰ درصد از اعتبارات در اختیار وزاتخانه‌ها است و مدیران دستگاه‌های این استان بدانند که چانه زنی برای جذب آن ضعف و مایه کسر شان نیست بلکه تلاش برای اجرایی کردن پروژه‌های مورد نیاز مردم افتخار است.

وی افزود: مطالعه و بررسی لایحه بودجه و تبصره‌های آن از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی ضروری است تا بتوانند با استفاده از آن در این زمینه موثرتر عمل کنند و اگر مدیران زمان کافی برای این کار ندارند، معاونان باید بخش‌هایی از لایحه که می‌تواند برای آن دستگاه کارایی داشته باشد را بررسی و نتیجه را در اختیار مدیرکل قرار دهند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال برنامه هفتم توسعه از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌شود، تاکید کرد: مطالعه و بررسی لازم صورت گیرد که چطور می‌توان از این فرصت برای استان بوشهر استفاده کرد.

کرمی اذعان کرد: در برنامه ششم توسعه با جابه جایی تنها یک کلمه سالانه میزان ۶۰۰ میلیارد تومان از اعتباراتی که می‌توانست به توسعه استان بوشهر کمک کند، کاسته شد؛ بنابراین مدیران استانی مطالعه و بررسی برنامه توسعه را جدی بگیرند.

وی گفت: بارش‌های سامانه مونسون در استان بوشهر به رغم همه برکت‌هایی که به دنبال داشت اما خسارت‌های را به نخیلات این استان اعم از محصولات و باغ ها در شهرستان‌های مختلف وارد کرد که لازم است پیگیری و برای جبران آن اقدام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر ضمن تسلیت ایام ماه محرم، اظهار کرد: کشور و استان به مدیریت عاشورایی نیاز دارد؛ در این نوع مدیریت کمبود امکانات مانعی بر سر راه اقدام نیست و بهانه جویی برای انجام نشدن کار دنبال نمی‌شود بلکه مدیریتی نتیجه گرا است که با همه کمبودها بهترین‌ها را خلق می‌کند.

کرمی اضافه کرد: در زمان حاضر شرایط اقتصادی کشور خوب نیست اما مدیران اجرایی نباید به دنبال فراهم شدن فضایی ایده‌آل برای اقدام و عمل باشند بلکه باید با وجود همه کمبودها برنامه‌ریزی و اقدام کرد زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب به طور حتم از این گردنه به سلامت عبور خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر