جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۲۷
پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان باید برای تامین اعتبار شتاب بخشی به تقویت زیرساخت‌های درمان ناباروری و نازایی و تجهیز بخش زنان و زایمان بیمارستان‌های این استان اقدام کند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، استاندار بوشهر روز پنجشنبه در نشست قرارگاه جمعیت استان بوشهر افزود: لازم است، اقدامات تشویقی دولت سیزدهم در زمینه ترویج ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها اطلاع رسانی شود.

وی پیشنهاد کرد: باید اقدامات تشویقی برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شود.

محمدی‌زاده ادامه داد: ترویج فرهنگ ازدواج و پیشگیری از طلاق ۲ محور مهم فرزندآوری است و باید همه دستگاه‌ها به تحقق این امر کمک کنند.

استاندار بوشهر گفت: مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان بوشهر به صورت جدی در این زمینه پژوهش کنند و برای فرهنگ سازی برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: باید از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی در فرهنگ سازی و حمایت از ازدواج و فرزندآوری به خوبی استفاده کرد.

طلاق و ازدواج در استان بوشهر روند کاهشی داشته است

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اعلام کرد: در سه ماه نخست سال جاری یکهزار و ۸۶۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش داشته است.

اسکندر پاسالار افزود: در این مدت ۴۵۳ واقعه طلاق نیز در استان بوشهر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش 6.4 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: امسال (چهار ماه نخست ۱۴۰۱) چهار هزار و ۱۴ واقعه ولادت در استان بوشهر رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۶ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: درچهار ماه نخست سال گذشته چهار هزار و ۲۶۸ واقعه ولادت در این استان به ثبت رسید.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: در چهار ماه نخست امسال یکهزار و ۵۳۱ واقعه فوت نیز در استان بوشهر ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵.۶ درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر