پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۴۹
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در سامانه بارشی موسوم مونسون ۷۰ درصد سازه های آبخیزداری این استان آبگیری و حجم تقریبی استحصال آب به میزان ۲۵ میلیون مترمکعب انجام شد.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا منتظری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۸۰ تا ۸۵ درصد از سطح مساحت استان بوشهر تحت تاثیر سامانه بارشی موسوم به مونسون در پنجم تا ۹ مرداد ماه قرار گرفت.

 وی بیان کرد: باتوجه به اینکه ۸۶۲  سازه سنگی ملاتی و سیستم های  پخش  سیلاب  در استان  احداث و بالغ بر ۱۵۴ هزار هکتار  عرصه سطوح بیولوژیک و بیو مکانیک اجرا شده است این سازه ها در هر مرحله بارش  ظرفیت استحصال ۳۷ میلیون متر مکعب رواناب را دارند. 

 منتظری یادآورشد: در بارندگی های اخیر در مجموع  ۷۰ درصد این ظرفیت تحت تاثیر بارش ها برای  یک یا ۲ مرحله قرار گرفت و موجب استحصال بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب رواناب شد.                                                               

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: علاوه بر استحصال این میزان آب ناشی از بارش های یاد شده و نقش موثر  و قابل توجه پروژه های آبخیزداری  و کنترل سیلاب و خسارت حاصل از آن این سازه ها موجب تغذیه آبخوان ها و سفره های آب زیر زمینی، کنترل و کاهش فرسایش خاک و حمل رسوبات ناشی از آن به مناطق پایین دست شده اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر