جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۶۳
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: مسئولان نسبت به جبران خسارت محصول نخیلات کشاورزان که بر اثر بارندگی سامانه چند روز گذشته آسیب دید اهتمام ورزند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم ضمن تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام عزای آل الله و اهل بیت علیهم السلام اظهار داشت: ‬ ‬ بعد از مقام معرفت به اهل بیت مقام معیت و همراهی با اهل بیت است که در زیارت عاشورا از خدا درخواست می‌شود که در دنیا و آخرت همراه و همگام با امام باشند.

وی افزود: در جریان تقابلی که در عاشورا اتفاق افتاد، تقابل اسلام و استکبار بود چرا که تمام خیر و نیکی در مقابل تمام شر و تکبر زمان ایستاده بود. اگر جامعه معرفت به امام زمانش حاصل نکند در معیت او قرار نخواهد گرفت. در جریان سقیفه زمانی نگذشته بود، حدود ۸۰ روز بعد از واقعه غدیر مساله انحراف در مصداق ولی امر ایجاد کردند، چون یک معرفت کاملی نداشتند چرا که معرفت کامل معیت و همراهی و مقبولیت را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: در جریان عاشورا هم با توجه به اینکه ۵۰ سال بعد از شهادت پیامبر اتفاق افتاده اما معرفت و شناخت از ولایت و امامت آن معرفتی نبود که معیت و همراهی به دنبال داشته باشد.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: اگر مسلم بن اوسجه، بریر بن خضیر، زهیر بن قین، حبیب بن مظاهر و جون غلام ابوذر و قاسم و علی اکبر و دیگر اصحاب امام حسین علیه السلام در ظهر عاشورا و در صحرای کربلا در معیت امام معصوم تا آخرین قطره خون مقاومت می‌کنند و مرگ را شیرین‌تر از عسل می‌دانند بخاطر معرفتی است که در مکتب امیرالمومنین و در مکتب اهل بیت علیهم السلام به جان آنها نشسته بود و با پوست و گوشت و استخوان آنها ممزوج شده بود که حاضر بودند همه جان و مال خود را در راه ولایت هدیه کنند.

وی ادامه داد: در دوران ما هم نوجوانان مثل شهید حسین صافی ۱۳ ساله و شهید مرحمت بالا زاده و جوانانی مثل حججی ها و بزرگانی که از همه اقشار در مکتب حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و در سنگر مساجد و بسیج با فرهنگ مقاومت آشنا شدند و تا به امروز از مسیر ولایت مطلقه فقیه که امتداد ولایت رسول الله است پاسداری و حراست می‌کنند.

امام جمعه اهرم ادامه داد: امروز هم فتنه‌ها و تحریف‌ها در کمین جامعه ما است، جریان تشیع امروز در قله مقاومت قرار دارد و به همین خاطر هدف تمام فتنه‌ها و تحریف‌ها است.

وی گفت: همانطور که مسلم بن عقیل فرستاده امام حسین علیه السلام به کوفه برای اخذ بیعت با یک تاکتیک خبری و رسانه‌ای آن روز یعنی شایعه سازی کردند که لشکر شام در راه کوفه است در حالی که قصر ابن زیاد هم در محاصره بود و اگر ادامه پیدا می‌کرد کار تمام بود اما با ایجاد شایعه و کار رسانه‌ای مسموم، لشکر را از دور مسلم بن عقیل متفرق کردند و به نتیجه رسیدند.

وی افزود: امروز هم دشمن با شایعه سازی و عوض کردن جای شهید و جلاد با یک انتخاب، ۸ سال یک مملکت را در سرازیری تغییر ارزش‌ها قرار می‌دهد که ۸۰ سال طول می‌کشد تا اثرات مخرب آن اصلاح شود.

وی گفت: لذا درسی که از مکتب عاشورا می‌گیریم این است که امام زمان خود را باید شناخت و در همه امور در معیت امام بود تا به مملکت ما آسیبی نرسد.

پهلو زاده یاد آور شد: امروز سالروز صدور فرمان مشروطه است، مشروطه ای که برای توسعه عدالت مد نظر بود اما با نفوذ در جریان مشروطه مشروعه آن را تبدیل به حکومت استبدادی کردند و این هم نمونه‌ای از جریان نفوذ و تحریف است که مطالعه تحلیلی تاریخ معاصر لازمه سلامت جریان فکری زمان ما خواهد بود.

لزوم توجه به نماز ظهر عاشورا

امام جمعه اهرم بیان کرد: اما تاسوعا و عاشورای حسینی هم در پیش داریم و ان شاء الله همه دسته‌های عزاداری و هیأت‌ها تکایا و حسینیه‌ها و مساجد نسبت به تعظیم و اقامه شعائر دینی که مهمترین آنها اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا است در صفوف وحدت بخش این فریضه الهی را با شکوه هرچه تمام تر اقامه کنند.

وی تصریح کرد: جان و مال و آبروی ما بالاتر از نماز و دین نیست و یک شیعه با معرفت همه اموراتش را بر محور دین باید منطبق کند تا گرفتار تحریف در دین نشود. همانطور که به عینه می‌بینیم که در مقدس‌ترین مراسم مثل مراسم عزای حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هم تحریف ایجاد می‌کنند.

پهلو زاده بیان کرد: سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی و روز خبرنگار را گرامی داریم و خدمت خبرنگاران عرض می‌کنیم رسالت خبرنگار در دنیای امروز همان رسالت مهم مقابله با شایعه سازی ها است.

وی ادامه داد: برای جهاد تبیین باید از جان و مال و آبرو گذشت و به جامعه بصیرت بخشی کرد تا سرها بر دار نروند، دشمن با خبرهای دروغ و تحلیل‌های مغرضانه و وارونه نشان واقعیت‌ها و بزرگ کردن عیوب کوچک و پنهان کردن جلوه‌های امید بخش در پی نا امید کردن مردم است و در گام دوم خبرنگاران جوان ما باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشند.

امام جمعه اهرم افزود: جبران خسارت محصول نخیلات کشاورزان است که بر اثر بارندگی سامانه چند روز گذشته بیش از ۵۰ درصد محصول از چرخه برداشت خارج شده و خسارتی بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به کشاورزان وارد شده است و با توجه به پیگیری نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار محترم و مسئول جهاد کشاورزی شهرستان؛ لازم است نسبت به پیگیری تا حصول نتیجه و جبران خسارت کشاورزان و همچنین ادامه طرح آبخوان و آبخیز داری و تسریع در شروع به کار سد باهوش ان شاء الله دولت و مجلس محترم اهتمام لازم را داشته باشند و جبران خسارت را در اولویت قرار دهند، که این مطالبه کشاورزان برای ادامه چرخه تولیدات کشاورزی نقش مهمی ایفا می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر