پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۷۰
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: امام جمعه گناوه گفت: شهدای مدافع حرم حماسه‌ای ژرف در دفاع از نظام و اهل بیت (ع) آفریدند و جان خود را در این راه نثار کردند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش با اشاره به در پیش بودن تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: ۹ محرم، روز تاسوعای حسینی، روز سختی برای اهل بیت (ع) بود و این روز و شب را به قمر بنی هاشم (ع) اختصاص داده شده است.

امام جمعه گناوه افزود: وجود مبارک قمر بنی هاشم (ع) دارای مقام و منزلت والایی است و چندین امام معصوم ایشان را مدح و ستایش کرده‌اند.

وی گفت: فلسفه قیام امام حسین (ع) و درس عاشورا نماز است و جایگاه نماز نزد آن حضرت چنان والا است که ایشان در شب عاشورا برای اقامه از دشمن مهلت می‌گیرد و در روز عاشورا نماز را به جماعت می‌خواند.

وی یادآور شد: نماز ظهر عاشورای امام (ع) هم به وقت و هم به جماعت بود و نمازی خواند که افرادی خود را سپر نماز قرار دادند تا ولی و امام آنها نماز را اقامه کند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: هنگامی که از اهل جهنم سوال می‌شود می‌گویند که ما در دنیا اهل نماز نبوده‌ایم لذا همه باید به اقامه نماز اهتمام ورزیم و به این امر الهی اهمیت دهیم که این درس عاشورا است.

وی با گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید صارمی و همرزمانش در سال ۷۷ ادامه داد: از خبرنگاران و همه کسانی که قلم به دست هستند و افکار را تنویر و مردم را هدایت و منصفانه، مشفقانه و دلسوزانه نقد می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

وی با گرامیداشت روز تجلیل از اسرا و مفقودین و بزرگداشت شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: سید الشهدای مقاومت، سردار شهید سلیمانی و شهدای مدافع حرم و حق بزرگی بر گردن ما دارند و باید این روز را که به عنوان روز شهدای مدافع حرم نامگذاری شده است، به شایستگی تکریم و تجلیل کرد.

امام جمعه گناوه گفت: رهبر معظم انقلاب معتقد هستند که مسئله شهدای مدافع حرم از ماجراهای عجیب تاریخ است و این شهدا حماسه‌ای ژرف در دفاع از نظام و اهل بیت (ع) آفریدند و جان خود را در این راه نثار کردند.

وی گفت: در روزهای اخیر پیکر مطهر پنج تن از این شهدای مدافعان حرم و شهید بی سر «سردار اسکندری» به کشور بازگشتند افزود: این شهیدان حق بزرگی بر گردن ما دارند، و از امنیت منطقه غرب آسیا که به عنوان قلب تپنده جهان اسلام است ز فکر اصیل اسلام ناب محمدی دفاع کردند.

امام جمعه گناوه بیان کرد: این شهدا هیچ گاه دچار شبهه و فتنه دشمنان نشدند و چه در داخل مرزها و چه در خارج از مرزها هیچ گاه امام و ولی خود و اهل بیت (ع) را تنها نگذاشتند لذا باید نام آنها را تکریم و یادشان را گرامی داریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر