چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۳۸۵
جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: نخل داران در عرصه تولید و توزیع خرما با قیمت متناسب حمایت شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های این هفته نماز جمعه برازجان با تسلیت ایام محرم با اشاره به درس‌ها و پیام‌های عاشورا اظهار داشت: احیا سنت، افشای باطل، احیا امر به معروف و نهی از منکر، تفکیک مؤمنان و مسلمانان، عزت خواهی، همه چیز فدای دین، مقاومت تا آخر، نترسیدن از کمی نفرات و حمایت از ولی امر از مهمترین درس‌ها و پیام‌های عاشورا است.

وی گفت: جایگاه و ارزش دین تا حدی است که همه چیز حتی عزیزترین انسان‌ها مثل امام حسین (ع) و فرزندانش باید فدای دین شوند.

امام جمعه برازجان بیان کرد: تا آخرین نفس، آخرین نفر، آخرین فشنگ، مقاومت کردن و تسلیم نشدن، نشانه عقیده راسخ و پایداری است.

وی با اشاره به روز تجلیل از اسرا و مفقودان گفت: ملت ما برای همیشه قدردان و قدرشناس ایثار و فداکاری رزمندگان، جانبازان، آزادگان و شهدا و خانواده‌های معظم ایثارگران خواهد بود و هرگز این همه ایثار و فداکاری و جان نثاری آنها را در راه اسلام و مکتب و ولایت فراموش نخواهد کرد.

وی با بزرگداشت روز شهدا مدافع حرم گفت: بر اساس پیشگویی امیرالمومنین علی (ع) فتنه جریان تکفیری و پدیدآورندگان خبیث آن اولین و آخرین توطئه بر ضد جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نیست از این رو تداوم و هوشیاری نیروهای جبهه مقاومت لازم و ضروری است.

حجت الاسلام مصلح تصریح کرد: جریان تکفیری بزرگترین فتنه مستمر و نهفته در مقابل اسلام ناب محمدی است از این رو مدافعان حرم برترین مجاهدان و شهدای آنان بافضیلت ترین شهیدان تاریخ هستند.

امام جمعه برازجان یادآور شد: افتخار رویارویی با این فتنه کور و کامیابی در سرکوبی آن، تنها نصیب مجاهدان راستین ولایت مدار است و مدعیان دروغین را سهمی از آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: باید به این بشارت بزرگ و شادی آفرین حضرت امیرمومنان (ع) توجه کنیم که جریان تکفیری به برکت مجاهدت مدافعان حرم و خون پاک شهیدانشان هیچگاه به اهداف شوم و خطرناک خود دست نخواهند یافت.

وی گفت: رجعت پیکر مطهر شهیدان مدافع حرم سردار شهید «عبدالله اسکندری»، سردار شهید «رحیم کابلی» شهید والامقام «مصطفی تاش موسی»، شهید والامقام «محمد امین کریمیان» و شهید والامقام «عباس آسمیه» که پس از هشت سال به میهن اسلامی را گرامی می‌داریم.

امام جمعه برازجان بیان کرد: برگزاری باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و برنامه ریزی برای اقامه نماز ظهر عاشورا در همه مساجد و هیئت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به برگزاری میز ملی خرما در شهرستان دشتستان گفت: ضمن تشکر از نماینده مجلس و فرماندار محترم بابت برگزاری این جلسه تخصصی خرما، متأسفانه همچنان قدر و منزلت خرما مغفول مانده و در سبد غذایی اکثر مردم قرار نگرفته است.

وی گفت: امید است این گونه برنامه‌ها به ترویج و تبلیغ اهمیت خرما و حمایت از نخل داران در عرصه تولید و عرضه آن در بازار و قیمت متناسب و تقویت این شغل مقدس کمک کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر