جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۵۳۱
يکشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱

فکرشهر: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اظهار تاسف از ناکارآمدی قوانین و تندروهایی که بدحجاب را مجرم می دانند و نسخه زندان و مجازات شدید برای آن می پیچند، معتقد است بدحجابی تخلف و قابل جریمه است و گاهی هم تذکر به تنهایی موثر واقع می شود.

به گزارش فکرشهر از حوزه، سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی که در نشست تخصصی «کارآمدسازی طرح جامع عفاف و حجاب» ویژه مدیران، اساتید، معاونان و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور سخن می گفت، با اشاره به اینکه ترویج عفاف و حجاب جای سیاسی بازی و سیاسی کاری نیست، افزود: در کجای دنیا قانون گذار و یا مسئولان اجرای قانون نقش اپوزیسیون به خود می گیرند و حجاب را دست آویزی برای جذب آرای انتخاباتی می کنند؟!

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه گاهی یک تذکر و در صورت تکرار، جریمه به مراتب از دستگیری و دادگاه که قبح مسئله را می شکند بسیار تأثیرگذارتر است، افزود: امر به معروف در جایی که احتمال اثر وجود دارد شرعا واجب است و تغییر قالب و استفاده از شیوه های نوین بسیار لازم است؛ تذکر لسانی فقط با زبان نیست پیامک و تذکر کتبی و ... مصداق های تذکر لسانی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از کم تحرکی حوزه های علمیه خواهران با این عده و عده گلایه کرد و خواستار کار سازماندهی شده و تشکیلاتی شد.

وی در آسیب شناسی جبهه خودی، از بی برنامگی و نداشتن طرح، عدم تشکیل جبهه متحد، صرفا به نصیحت و رهنمودهای پی درپی دل خوش کردن، به گفتگوهای بی ثمر و مشغولیت های نفس گیر در فضای مجازی پرداختن، اول و دوم کردن موضوعات و ایجاد توقف، فرافکنی و تکرار مکررات، درددل و ناله کردن و ترویج ناامیدی و اعتراض بدون ارائه راه حل را از مهمترین گرفتاری نیروهای دغدغه مند برشمرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر