سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۵۹۷
دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: همزمان با عاشورای حسینی، دومین شب شعر عاشورایی «کوچه» در محله شکری بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، دبیر برگزاری شب شعر «کوچه» گفت: اگر چه بیش از هزار سال از حادثه عاشورا می‌گذرد، اما عظمت و غنای آن به گونه‌ای است که هر کس به تعمق پیرامون آن بپردازد درس تازه‌ای از آن می‌آموزد.

مسعود عرب زاده هدف از اجرای شب شعر «کوچه» را ایجاد صمیمیت، همدلی، سادگی و دوری از تجمل و شب نشینی با صفا در راستای برپایی عزای امام حسین (ع) دانست و افزود: برقراری ارتباط میان افراد میانسال که بیشتر دچار مشکلات کهن‌سالی هستند و مشاهده‌ی شور و شوق جوانان، نوجوانان و کودکان در این برنامه و قرائت اشعار عاشورایی خود رنگ عزای حسینی  را پر رنگ‌تر نمود.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌های هنری در راستای  تقویت فرهنگ  عاشورا افزود: مردم استان علاوه بر هنر تعزیه و شروه، علاقه زیادی به ادبیات دارند و همین باعث شد با توجه به مشکلات برخی از شهروندان در سالن‌ها، کوچه شب شعر را  برگزار کنیم.

به گفته مسئول برگزاری رویداد ادبی کوچه، این برنامه با حضور احمد احمدی، غلامرضا زاهدی، زهرا تعجب، زهرا فولادی هلیله و باران تمیمی و با مجری‌گری بهنام هنری برگزار شد.

 این شاعر و پژوهشگر گفت: این برنامه به همت «کانون محصولات فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی در شهر بوشهر» و انتشارات «قلمداران جنوب» برگزار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر