شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل استاندارد بوشهر از توقیف فعالیت 4 شرکت نصب آسانسور و شناسایی 2 طلا‌فروش متخلف در بوشهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۶۷
يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: مدیرکل استاندارد بوشهر از توقیف فعالیت 4 شرکت نصب آسانسور و شناسایی 2 طلا‌فروش متخلف در بوشهر خبر داد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، محمدرحیم بهره‌مند ظهر امروز در نشست خبری با تشریح عملکرد اداره کل استاندارد بوشهر در یک سال گذشته اظهار داشت: رتبه نخست طرح تکریم ارباب و رجوع در استان، رتبه نخست کشوری در زمینه‌ی عملکرد تدوین استاندارد از نظر میزان تحقق، تدوینگر نمونه کشوری، سعود به رتبه چهارم تدوین استانداردها، رتبه سوم در بین ادارات کل استاندارد کشور در جشنواره شهید رجایی و ... بخشی از افتخارات این اداره کل در سال گذشته بوده است.
\nوی بیان کرد: در زمینه‌ِی نظارت برای صادرات و واردات کالا به استان بوشهر، سال گذشته 18 هزار اظهارنامه در مرز دریایی بوشهر و 26 هزار اظهارنامه مربوط به‌کل استان بوشهر داشتیم.

\n\n

مدیرکل استاندارد بوشهر بیان داشت: در مورد استقرار شرکت‌های بازرسی در گمرک و تجمیع شرکت‌های مرتبط در یک ساختمان، اداره کل استاندارد نخستین اداره کلی بود که در قالب طرح پنجره واحد تجاری در گمرک مستقر شدیم و در سال گذشته 93 گواهینامه صادراتی صادر کردیم.

\n\n

بهره‌مند افزود: در راستای بومی‌سازی کار بازرسی از کالاها، 3 شرکت تأیید صلاحیت شده در این زمینه ثبت کردیم و تلاش داریم در راستای شفاف‌سازی امور بوشهر به‌عنوان پایلوت در زمینه‌ی اجرای نرم‌افزار واردات در استان شناخته شود و در همین ارتباط به‌زودی نرم‌افزار جامع واردات در استان راه‎اندازی خواهد شد.

\n\n

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با اشاره به اجرا و نظارت بر مراکز تولید و عرضه اظهار داشت: 72 پروانه کاربرد علامت استاندارد برای واحدهای تولیدی صادر کردیم و 734 بازدید از این واحدها صورت گرفته که نشان از رشد 120 درصدی در این زمینه دارد.

\n\n

در اجرای طرح هماهنگ استاندارد( طاها) نیز که شامل کنترل بازار بوده 6 هزار و 250 مورد بازرسی از سطح بازار صورت گرفت.

\n\n

وی با اشاره به نظارت و بازرسی از شرکت‌های نصب آسانسور و طلافروشان در بوشهر از توقیف فعالیت 4 شرکت نصب آسانسور و شناسایی 2 طلا‌فروش متخلف در استان خبر داد.

\n\n

مدیرکل استاندارد بوشهر اظهار داشت: در سال گذشته 4 مورد توقیف شرکت‌های غیراستاندارد نصب آسانسور داشتیم و 2 مورد طلافروشان متخلف را هم شناسایی و برخورد کردیم. کنترل آسانسورهای مراکز درمانی هنوز به‌طور کامل ساماندهی نشده و صاحب کلینیک‌ها همکاری لازم با استاندارد در نصب آسانسورهای استاندارد داشته باشند.

\n\n

منبع: فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر