پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۹۷۳۱
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۷

فکرشهر: پس از راه‌اندازی و مجوز فعالیت کشتی کلاسیک زنان از سوی اتحادیه جهانی کشتی در سال ۲۰۱۶ این رشته چندان مورد اقبال قرار نگرفت اما پوشش تایید شده آن از سوی اتحادیه هم اکنون قرار است مورد استفاده کشتی‌گیران مسلمان آمریکا قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، کشتی کلاسیک زنان در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرد و فدراسیون کشتی توانست مجوز لباس کشتی کلاسیک دختران ایرانی را از اتحادیه جهانی کسب کند و برای نخستین بار زنان کشتی‌گیر ایرانی به مسابقات بین‌المللی رفتند.

کشتی کلاسیک زنان، یکی از رشته‌های غیرالمپیکی ورزش کشتی است که با درخواست فدراسیون کشتی ایران مختص زنان محجبه طراحی شد. پس از اینکه فدراسیون کشتی ایران درخواست خود مبنی بر راه‌اندازی کشتی برای زنان با حجاب را به اتحادیه جهانی داد و در آن آورد که کشتی به دلیل پوشش خاصی که دارد امکان فعالیت در این رشته را از بسیاری از زنان علاقه‌مند گرفته است.

از شهریور سال ۹۶ این رشته مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت و مسابقاتش در تقویم رسمی فدراسیون بین‌المللی این ورزش ثبت شد.

کشتی‌گیران کلاسیک تنها در یک مسابقه آن هم در سال ۹۷ به عنوان نخستین تورنمنت بین‌المللی در لبنان شرکت کردند و از میان کشورهای ارمنستان، سوریه، گرجستان، مصر، عراق، قرقیزستان، لبنان، اوکراین و ایتالیا با کسب ۹۹ امتیاز قهرمان شدند.

مسابقاتی که ادامه آن می‌توانست انقلابی را در این رشته المپیکی به خصوص برای زنان مسلمان و یا بانوانی که علاقمند به انجام این رشته با پوشش هستند، ایجاد کند. اما هزینه‌های سرسام‌آور توسعه این رشته در داخل کشور و همچنین برگزاری مسابقات بین‌المللی سبب شد تا فدراسیون به طور کلی قید این رشته را بزند و تنها کشتی با کمربند (آلیش) را مورد توجه قرار دهد.

حال از آن سوی مرزها خبر می‌رسد که لباس اتحادیه جهانی کشتی مخصوص کشتی کلاسیک زنان مسلمان از سوی انجمن NAIA مورد تایید قرار گرفت و از این پس زنان مسلمان حاضر در کشور آمریکا با وابستگی‌های شرعی و مذهبی که در دانشگاههای تحت پوشش این انجمن مشغول به فعالیت هستند می‌توانند با این پوشش وارد رقابت واقعی با سایر کشتی‌گیران زن شوند. لباس مورد نظر قبلا در سال ۲۰۱۶ توسط فدراسیون کشتی ایران و در زمان رسول خادم به اتحادیه جهانی کشتی پیشنهاد شد و مورد تایید قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر