شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۷۴۶
چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: سد رئیسعلی دلواری در بارش‌های اخیر سامانه مونسون ۷.۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالطیف عباسی نژاد بیان کرد: بارش‌های سامانه مونسون که از ۷ مرداد آغاز شد، به صورت نقطه‌ای و در مناطق مختلف استان بوشهر تاثیرگذار بود.
 
وی افزود: سازه‌ها و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای بوشهر موفق به هدایت حجم مناسبی از آب شده و آبیاری بخشی از نخیلات در شهرستان‌های تنگستان و دشتستان از طریق بند‌های انحرافی و شبکه‌های آبیاری این شرکت انجام شده است.
 
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به وضعیت آبگیری سد رئیسعلی دلواری گفت: این سد به‌عنوان بزرگ ترین سازه آبی استان بوشهر و منبع اصلی تامین آب کشاورزی شهرستان دشتستان، موفق به ذخیره سازی ۷.۸ میلیون مترمکعب آب شد.
 
وی ادامه داد: با ذخیره سازی رواناب‌های مذکور، حجم ذخیره سد به ۳۲۲ میلیون مترمکعب رسیده است که معادل ۴۶ درصد از ظرفیت مخزن سد است.
 
به گفته عباسی نژاد، با توجه به پیش رو بودن دور آبیاری پس از برداشت خرما و همچنین رهاسازی مستمر حقابه‌های محیط زیست، حجم باقی مانده مخزن سد پس از دور آبیاری، حجم قابل اتکایی نخواهد بود و امیدواریم با بارش‌های پاییز و زمستان به میزان پایداری جهت آبیاری سال جدید آبی برسیم.
 
سد رییسعلی دلواری با حجم مخزن ۶۹۵ میلیون مترمکعب در شهرستان دشستان قرار دارد و تامین نیاز آبی شبکه‌های آبیاری شبانکاره، آبپخش و کلل و همچنین بخشی از حقابه‌های محیط زیستی رودخانه شاپور و تالاب حله را بر عهده دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر