جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۷۷۳
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

فکرشهر: مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان امسال ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به دامداران استان پرداخت شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، حمید رضا جهانبخش از پرداخت وام ارزان قیمت به دامداران خبر داد و افزود: از طریق دامدار کارت، وام با سود اندک تا سقف ۲ میلیارد ریال به دامداران پرداخت می‌شود و در مجموع از این محل امسال ۴۵ میلیارد تومان در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی پرداخت وام از محل تبصره‌های قانون بودجه را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: از این محل ۳۵ میلیارد تومان تاکنون به جامعه هدف پرداخت شده است.

جهانبخش افزود: سه هزار ماده ژنتیکی مورد نیاز اصلاح نیاز دام‌های سنگین در استان تامین شده است و این مواد به‌صورت رایگان برای کمک به گاوداران شیری استان در راستای بهبود ترکیب نژادی گاو شیری در اختیار دامداران استان قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی استان و رغبت بیشتر دامداران به پرواربندی گوساله و ضریب تبدیل مناسب نژاد دو منظوره استقبال بهره‌برداران به نگهداری این نژاد افزایش یافته و به منظور کاهش هزینه تلقیح مصنوعی دام ۳ هزار ماده ژنتیکی به‌صورت رایگان در اختیار آنان قرار گرفته است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان از وجود ۴۰ هزار راس دام سنگین گاو و گوساله در ۲۲۰ واحد صنعتی و ۳ هزار واحد سنتی در استان خبر داد و بیان کرد: از ۶ هزار واحد دامی استان ۴۰ هزار تن شیر و ۸ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر