جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۸۰۲
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۸

فکرشهر: مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سه هزار پایوت ( واحد شمارش) ماده ژنتیکی مورد نیاز اصلاح نژاد دام‌های سنگین در این استان تامین شده است.

به گزارش فکرشهر، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از حمید رضا جهانبخش اعلام کرد: این شمار ماده ژنتیکی به صورت رایگان با هدف کمک به پرورش دهندگان گاو شیری و در راستای بهبود ترکیب نژادی این دام و کاهش هزینه تلقیح مصنوعی آن تامین شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقلیمی استان بوشهر و رغبت بیشتر دامداران به پرواربندی گوساله و ضریب تبدیل مناسب نژاد ۲ منظوره استقبال بهره‌برداران به نگهداری این نژاد افزایش یافته است.

پرداخت ۸۰ میلیارد تومان به دامداری‌های بوشهر

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همچنین امسال در راستای حمایت از دامداران ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری به دامداری‌های این استان پرداخت شده است.

جهانبخش یادآور شد: از این میزان ۴۵ میلیارد تومان در قالب دامدار کارت و ۳۵ میلیارد تومان نیز از محل بند ب تبصره ۱۸ به عنوان سرمایه درگردش به دامداران پرداخت شده است.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۰ هزار راس دام سنگین گاو و گوساله در ۲۲۰ واحد صنعتی و سه هزار واحد سنتی در استان بوشهر وجود دارد که از این میزان ۴۰ هزار تن شیر و هشت هزار تن گوشت قرمز تولید می شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر