جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۹۸۳۰
پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت:آب روستای چنار علیا بررسی شده و از سلامت کامل برخوردار است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، محمدمهدی مجذوبی با اشاره به بازدید میدانی روز گذشته خود به اتفاق تعدادی از اساتید و معاونین دانشگاه و ریاست دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد  از بیماران بستری دچار مسمومیت شده چند روز پیش روستای چنار علیا اظهار کرد: در این  بازدید موضوع مورد بررسی قرار گرفته و از بیماران بستری ملاقات و سرکشی شده و الگوی بیماری آنان را به دقت مدنظر قرار دادیم.

وی افزود:جمع بندی اولیه نشان از آن داشت که این قضیه تنها محدود به روستای چنار علیا اسدآباد بوده که در بخشی از روستا رخ داده است و جمعی از اهالی مبتلا به بیماری و عمدتا مشکلات گوارشی با علائم تب،درد بدن،اسهال و استفراغ شده ‌اند.

مجذوبی با اشاره به شدید و جدی بودن علائم بیماری در کودکان و خفیف بودن علائم در بزرگسالان دچار مسمومیت شده روستا تصریح کرد:برخی از بیماران نیز دچار اسهال خونی شده و عمدتا مشخص‌ترین علائم بیماری این مسمومیت اسهال بوده است.

وی خاطر نشان کرد:متاسفانه مسمومیت اتفاق افتاده در بخشی از روستا، یک مورد فوتی نیز داشته که علت آن ناشی از درگیری سیستم گوارشی بیمار فوتی بوده و علت دقیق مرگ در دست بررسی است و ظرف یک یا دو روز آینده نتیجه قطعی مشخص خواهد شد.

مجذوبی یادآورشد:بحث آب روستای چنار علیا مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه آب روستا از سلامت کامل برخوردار بوده  و هیچ گونه مشکلی نداشته است.
 
وی با تاکید بر اینکه در این اتفاق هنوز منبع  محل تغذیه ایجاد این آلودگی  و عامل این امر هنوز مشخص نیست ،یاد آور شد:آزمایشات انجام شده طی 24 ساعت و یا 48 ساعت آینده خود را نشان داده و جواب آن آماده خواهد بود و به طور قطع پس از آن‌ می توان راجع به عامل آن اظهار نظر کرد.

مجذوبی با بیان اینکه عامل میکروبی برای این مسمومیت مطرح و متصور است،گفت: به شکل قطعی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در رابطه با آن امکان اظهار نظر وجود خواهد داشت که با مشخص شدن نتیجه در یک یا دو روز آینده  اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر