جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۸۶۴
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ابوالقاسم طحانیان کاریکاتوریست دشتستانی موفق شد در میان ۵ برگزیده نخست رویداد بین‌المللی سایت کارتون سوریه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر، عبدالرحیم افروغ روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این دوره از مسابقه در ژوئیه ۲۰۲۲ با حضور ۱۲۰ هنرمند از سراسر دنیا برگزار شد که اثر هنرمند بوشهری در میان برگزیدگان قرار گرفت.

ابوالقاسم طحانیان در این ارتباط به ایرنا گفت: این دوره از مسابقه کارتون سوریه با موضوع زبان، از سوی سایت‌های بین المللی وتخصصی کارتون و کاریکاتور در تیرماه فراخوان شد و بیش از ۳۰۰ اثر از ۱۲۰ هنرمند به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود.

وی افزود: پس از داوری ۱۰۰ اثر به مرحله نهایی راه یافتند و  در این مرحله نیز ۱۰اثر بعنوان برگزیده رقابت شناخته شدند.

این هنرمند دشتستانی عنوان کرد: آدر سانتوس از برازیل، فن لینتائو از چین، ایمان نوری نجفی از ایران، ویاچسلاو کاپرلیانس از اوکراین و ابوالقاسم طحانیان از ایران پنج برگزیده نخست این فهرست هستند.

وی اضافه کرد: اسوالدو ماکدود سوسا از کشور پرتغال، والتر توسکانو از پرو و علوی از عراق داوری این رویداد را به عهده داشتند و رائد خلیل کاریکاتوریست معروف سوری دبیر این دوره از مسابقه کارتون سوریه بود.

طحانیان درباره اثر خود در این مسابقه، توضیح داد: این اثر با تکنیک دیجیتال و استفاده از برنامه فوتوشاپ طراحی و اجرا شده و به موضوع زبان در زمان حاضر پرداخته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر