شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۸۷۴
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۵

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: حدود ۱۴ سال از ثبت نام و آغاز ساخت پروژه مسکن مهر پرگان می‌گذرد، مسئولان باید برای رفع مشکل این پروژه چاره اندیشی کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهید اظهار داشت: عاشورا درس‌ها و پیام‌های بسیار زیادی را برای ما داشته است.

وی سرباز گیری برای جبهه حق را یکی از این درس‌ها دانست و اضافه کرد: وجود پیر و جوان، سیاه و سفید، برده و آزاده، زن و مرد، حتی نوجوان در جبهه سیدالشهداء، این اصل را به همه رهروان حق می‌آموزد.

امام جمعه برازجان نهراسیدن از محاصره نظامی و اقتصادی را دیگر پیام‌ها دانست و بیان کرد: امت مسلمان در مقابل محاصره نظامی، فرزند عاشورا و در برابر حصر اقتصادی فرزند رمضان است.

وی یکی دیگر از این درس‌ها و پیام‌ها را پیروزی خون بر شمشیر دانست و خاطرنشان کرد: سلاح مظلومیت و سلاح شهادت در مقابل شمشیرهای بسیار رمز پیروزی امام حسین (ع) شد.

مصلح از احیای مکتب شهادت به عنوان دیگر درس عاشورا یاد کرد و افزود: امام حسین (ع) در مسیر خود به کربلا فرمود: راستی که من مرگ را جز سعادت نمی دانم و زندگی در میان ستمگران را جز رنج و دلتنگی.

حمایت از صنایع کوچک

وی با اشاره به ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک تاکید کرد: یکی از چالش‌های مهم اقتصادی در حال حاضر مسئله بیکاری است. طبق آمارهای رسمی حدود سه میلیون نفر از جمعیت فعال کشور بیکار است و به عبارتی نرخ بیکاری بین ۱۲ تا ۱۴ درصد قرار دارد.

امام جمعه برازجان افزود: با توجه به این امر ایجاد اشتغال و شکوفا نمودن زمینه‌های کاری یکی از اولویت‌های مهم اقتصاد مقاومتی در کشور است یکی از عوامل مؤثر در ایجاد اشتغال توجه به صنایع کوچک و متوسط و فعال نمودن واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی است که باید مورد حمایت دولت قرار گیرد.

وی با گرامیداشت روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی ادامه داد: انقلاب اسلامی مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌ها، حضور در صحنه‌های ملی و استکبارستیزی به اوج رساند و در موضوعات اجتماعی مانند کمک رسانی و فعالیت‌های خیریه که از پیش از انقلاب آغاز شده بود افزایش چشم گیر داد.

حجت‌الاسلام مصلح مصلح گفت: پس از انقلاب مردم در مسابقه خدمت رسانی در حوادث طبیعی و کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت می‌کنند که باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به روز ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی و سالروز پایان جنگ ۳۳ روزه و اعلام پیروزی حزب الله افزود: ستون اصلی این مقاومت ایران اسلامی است که توانسته جبهه استکبار را به زانو در آورد.

وی اظهار داشت: صحنه جهانی، امروز شاهد پدیده‌هایی است که تحقق یافته یا در آستانه ظهورند تحرک جدید نهضت بیداری اسلامی بر اساس الگوی مقاومت در برابر سلطه آمریکا و صهیونیسم، شکست پی در پی سیاست‌های آمریکا در منطقه و جهان را دنبال داشته، روز به روز عزت و اقتدار مقاومت و زوال و افول جبهه استکبار را نظاره می‌کنیم.

امام جمعه برازجان با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در نبرد سه روزه بیان کرد: روز جمعه گذشته رژیم صهیونیستی بار دیگر نوار غزه را هدف حملات هوایی قرار داد این حملات سه روز ادامه داشت و مقاومت فلسطین با موشک باران سرزمین‌های اشغالی این رژیم را مجبور به آتش بس کرد این ناکامی رژیم صهیونیستی و پیروزی جبهه مقاومت نشان داد که تنها راه آزادسازی فلسطین مقاومت و پایداری است.

وی اضافه کرد: حملات موشکی اخیر جهاد اسلامی در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی توان سامانه پدافندی (گنبد آهنین) را زیر سوال برد و نوید بخش شکست حتمی رژیم صهیونیستی است.

اقتدار آفرینی با توسعه فناوری

مصلح خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با پرتاب ماهواره‌هایی همچون طلوع، رصد، نوید، فجر، ناهید، پیام، ظفر توانایی و دانش بومی خویش در عرصه هوا فضا و ماهواره را به اثبات رساند اما پرتاب خیام به جز توسعه علمی کشور گویای گسترش همکاری‌های علمی با سایر قدرت‌ها است.

وی ادامه داد: ماهواره خیام یکی از مهمترین نمادهای (ما می‌توانیم) است که راه پیشرفت علمی را که از مهمترین ابزارهای اقتدار مبتنی بر راهبرد (العلم سلطان) است به سوی آینده‌ای روشن می‌گشاید و استقلال ایران عزیز را بیش از پیش تضمین می‌کند.

امام جمعه برازجان با اشاره به مشکل مسکن مهر پرگان تاکید کرد: به فرموده امام خمینی (ره)، همه محرومان باید خانه داشته باشند هیچکس در هیچ گوشه مملکت نباید از داشتن خانه محروم باشد. بر دولت اسلامی است که برای این مسئله مهم چاره‌ای بیندیشد و بر همه مردم است که در این مورد همکاری کنند.

وی تصریح کرد: معضل مسکن برای محرومان و مستأجران یک مسئله جدی روز است مسئولان باید چاره اندیشی کنند.

مصلح ادامه داد: متأسفانه حدود ۱۴ سال از ثبت نام و آغاز ساخت پروژه مسکن مهر پرگان می‌گذرد. علی رغم تذکر در خطبه‌های گذشته و پیگیری مستمر صاحبان آن همچنان آواره مسکن هستند و همچنان مسکن آنها ناتمام و تحویل نشده است و این گروه از نداشتن یک سرپناه در رنج و مشقت به سر می‌برند.

وی گفت: از مسئولان به ویژه فرماندار دشتستان می‌خواهم با جدیت و قاطعیت به دفاع از حق این محرومان اقدام کنند و اجازه ندهند بیش از این حق این مستضعفانی که همواره حامی انقلاب و نظام بوده اند پایمال شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر