پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۸۷۶
جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار توجه جدی مسئولان به مسائل اقتصادی مردم شد و گفت: مسئولان باید سعه صدر، تحمل بالا و روحیه انتقادپذیری داشته باشند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بوشهر با تقدیر از دست‌اندرکاران مراسم دهه اول محرم اظهار داشت: حضور گروه‌های جهادی در مناطق محروم استان بوشهر شایسته تقدیر است.

وی یکی از مهمترین و سخت‌ترین مسائل مردم به ویژه اقشار محروم و کم‌درآمد را موضوع تأمین مسکن عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر شاهد اوضاع نابسامان خرید، اجاره و رهن مسکن در استان هستیم که باید اقدامات اساسی انجام شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید در حل مشکل جوانان و خانواده‌های کم درآمد تسهیلات بدون بهره پرداخت کنند تصریح کرد: زوج‌های جوان در تشکیل زندگی خود نباید با مشکل دریافت تسهیلات با سود کلان و اقساط بالا مواجه باشند.

وی همکاری و مشارکت همگانی برای رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: قیمت بالای اجاره و رهن مسکن مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه خدمات صادقانه به مردم از سوی مسئولان سیاست راهبردی نظام اسلامی ایران است اضافه کرد: حضور مسئولان در محافل‌های مردمی در مساجد، محیط‌های مردمی، هیئت‌های مذهبی، همایش‌های مردمی و دیگر محافل یک ضرورت است.

وی پاسخگویی به مطالبات و درخواست‌های مردم را از دیگر ویژگی مسئولان در نظام اسلامی دانست و بیان کرد: مسئولان باید در حل مسائل، تحقق مطالبات، درخواست‌های مردم جهادی و انقلابی عمل کنند.

لزوم توجه به مسائل اقتصادی مردم

امام جمعه بوشهر، داشتن سعه صدر، تحمل بالا و روحیه انتقادپذیری را از دیگر ویژگی‌های مسئولان انقلابی و جهادی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات مهم مردم در حوزه اقتصادی و معیشتی است مسئولان توجه جدی به حل مسائل اقتصادی مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین در همه زمینه‌ها باید مورد توجه قرار گرفته شود خاطرنشان کرد: دشمن دنبال انحراف اعتقادات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است از این نظر باید فرهنگ انقلابی اسلامی در راستای جهاد تبیین در جامعه نهادینه شود.

صفایی بوشهری با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حمله جنایتکاران به غزه و شهادت و مصدوم شدن مردم بی‌دفاع از جمله کودکان تأکید کرد: ملت ایران به ویژه مردم ولایت‌مدار استان بوشهر که همیشه در عرصه استکبارستیزی و ضد استعماری پیشگام بوده از مقاومت ملت فلسطین با تمام وجود حمایت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، با اشاره به نقش مهم سازمان ملل و شورای امنیت و سازمان‌های حقوق بشر در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بیان کرد: این همه جنایت از این رژیم غاصب سر می‌زند این سازمان‌ها در مقابل آنها ساکت می‌مانند ولی ایستادگی، مقاومت و دفاع کشورهایی همچون لبنان و فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر قدس، محکوم می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر