جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۹۱۳
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه از برگزاری رزمایش مشترک بزرگ ایران و روسیه و چین در شمال غرب ونزوئلا استقبال کرده و آن را «به چالش کشیدن آمریکا» توصیف کرد.

به گزارش فکرشهر از فارس و به نوشته وبگاه خبری «ای‌بی‌سی اینترنشنال»، ارتش ایران، روسیه و چین رزمایش مشترکی را از فردا (شنبه) به مدت دو هفته در شمال غرب ونزوئلا برگزار خواهند کرد.

این رزمایش بزرگ درست یک روز پس از اتمام رزمایش فرماندهی جنوبی آمریکا برگزار می‌شود و نیروهای پهپادی و تک‌تیرانداز ایران و چین و روسیه با فرماندهی مقامات مسکو این تمرینات نظامی را در آنچه «حیاط خلوت آمریکا» نامیده می‌شود برگزار خواهند کرد.

ایران، چین و روسیه در زمره ۲۷۰ تیم از ۳۷ کشور شرکت کننده در این رزمایش هستند و دیگر کشورهای حاضر در این رزمایش بزرگ شامل الجزایر، بلاروس، ویتنام، هند، قزاقستان و ازبکستان هستند.

به نوشته وبگاه لاتین ای‌بی‌سی اینترنشنال، اکثر کشورهای شرکت‌کننده در این رزمایش، در نفرت از آمریکا اشتراک داشته و تحت تحریم‌های این کشور قرار دارند.

این پایگاه خبری افزود، ایران و چین و روسیه از سال ۲۰۱۹ دستکم در سه رزمایش بزرگ مشارکت داشته‌اند و حالا عرصه این تمرینات نظامی در حال نزدیک شدن به ایالات متحده است.

مادورو که طی سال‌های اخیر در تقویت روابط با ایران از هیچ تلاشی دریغ نکرده با استقبال از میزبانی ونزوئلا از این رزمایش بزرگ استقبال کرده و آن را چالشی برای آمریکا نامیده است.

وبگاه «واشنگتن فری بیکن» ماه گذشته اعلام کرده بود که ایران، روسیه و چین در نمایش قدرت به آمریکا قصد شرکت در یک رزمایش در آمریکای لاتین تحت عنوان «تک تیرانداز مرز» را دارند. در این گزارش آمده بود، ونزوئلا میزبان این تمرین نظامی است و نظامیان ایران، روسیه و چین قصد دارند برای شرکت در آن عازم آمریکای لاتین و کارائیب شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر