پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۹۲۵
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: طرح کشوری ورزش‌های خیابانی در راستای سالم سازی فضای عمومی جامعه در این شهرستان اجرایی خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد اسدی روز شنبه در جلسه شورای  برنامه ریزی و هماهنگی این طرح افزود: این طرح  با هدف کاهش استرس و کم تحرکی، پیشگیری از بیماری‌های شایع و غیر واگیر، ایجاد و ارتقای دسترسی و فرصت برای مشارکت ساکنان محلات، نهادینه کردن فرهنگ ورزش، افزایش امید به زندگی، تشویق و ترغیب مردم به ورزش  و  آشنایی با رشته‌های متنوع ورزشی برگزار می‌شود.

وی اظهارکرد: هیات‌ها و دسته های ورزشی باید در اجرای این طرح مشارکت و از تخصص و مهارت لازم ورزشی برخوردار باشد و  به عنوان مربی در کنار مردم قرار گیرند و برای سالم سازی فضای عمومی و تشویق دیگران به ورزش کردن  همت و تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه گفت: ورزش کردن فواید و اثرات زیادی در شادابی و سلامت روح و جسم انسان دارد و باید تلاش کنیم از طریق این طرح ، کسانی که ورزش نمی‌کنند آنها را تشویق  و ترغیب به تحرک و سالم سازی کنیم.

وی به متفاوت بودن فرد ورزشکار با غیر ورزشکار اشاره کرد و افزود: بهبود سلامت جسمانی، تقویت ارتباطات اجتماعی و مردمی و شادابی از جمله فواید موثر برای افراد ورزشکار با کسانی که ورزش نمی کنند، است.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: طرح کشوری ورزش های خیابانی در این شهرستان با همکاری هیات‌های ورزشی از ماه جاری راه اندازی و برقرار خواهد شد.

رحمان عمادی افزود: این طرح با هدف سالم سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مبارزه با بیماری ها، کاهش استرس و نشاط و شور اجتماعی اثرگذار است و  نتیجه مطلوبی در سالم سازی جامعه دارد.

وی اظهارداشت: حضو حداکثری تمام افراد جامعه بخصوص کسانی که ورزش نمی کنند در این طرح دیده شده است و تلاش خواهیم کرد آنها را به این سمت بکشانیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: این طرح ۳ فرآیند دارد که با همکاری و مشارکت مجموعه دست اندرکاران این طرح باید به نحو شایسته اجرا کنیم.

وی یادآورشد: روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته برای اجرای این طرح به رغم شرایط جوی و گرمسیر بودن منطقه  باید اجرا شود و  تا  هفته اول آبان ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر