سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۹۲۹
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: نماینده مردم جنوب استان بوشهر با اشاره به نگاه ویژه کشور قطر به شهرستان دیر، گفت: در بحث صادرات کالا یک دستگاه ایکس ری در اسکله بندر دیر نصب شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، موسی احمدی صبح شنبه در آئین تجلیل از خبرنگاران شهرستان دیر، اظهار داشت: خبر و رسانه بسترساز است و با بیان واقعیت‌های جامعه آن را به سمت تعالی رهنمون می‌کند.

نماینده شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تعامل خود را با خبرنگاران تقویت می‌کند، بیان کرد: تا جایی که بتوانم برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات خبرنگاران بویژه در زمینه تأمین تجهیزات خبرنگاری و مکان مناسب، بیمه، هزینه اینترنت و … تلاش خواهم کرد.

وی عنوان کرد: ایجاد شغل وظیفه نماینده نیست اما اگر ما به این موضوع ورود کرده‌ایم بخاطر تضییع نشدن حق حوزه انتخابیه و عملیاتی شدن سهمیه‌هایی مانند جذب ۵۰ درصدی نیروهای بومی است.

احمدی یادآور شد: سال گذشته ۴۱۴ نفر از شهرستان دیر در پارس جنوبی مشغول به کار شدند.

وی درباره جاده وفاق بین شهرستان‌های دیر و کنگان، بیان کرد: بعد از ۱۰ بار برگزاری مناقصه پل سمت شهر دیر بالاخره در این دوره به سرانجام رسیده و اعتبار آن مشخص شده و پروژه فعال است.

احمدی گفت: این جاده بسیار ارزشمند است و شهرستان دیر را از بن بست خارج کرده و می‌توان با استفاده از ظرفیت ساحل در این مسیر آورده‌ها و ارزش افزوده خوبی برای منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تحولی در شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه پارس ایجاد شده است، ادامه داد: در گذشته به صورت صدقه به منطقه کمک می‌کردند اما در حال حاضر تعامل خوبی برقرار است و پاسخگو هستند.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سال گذشته ۱۹۷ میلیارد تومان از محل کمک شورای راهبردی پتروشیمی‌ها و نفت و گاز به شهرستان دیر اختصاص یافت.

وی افزود: امسال هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان از محل کمک شورای راهبردی پتروشیمی‌ها و نفت و گاز برای استان بوشهر در نظر گرفته شده است.

احمدی در رابطه با مشکلات آب شهرستان دیر، بیان کرد: در هفته پیش رو اگر مانعی پیش نیاید معاونین وزیر نیرو برای پیگیری وضعیت آب شهرستان‌های جنوبی به منطقه می آیند.

وی از آغاز عملیات اجرایی پروژه آب شیرین کن دیر در هفته دولت سال جاری خبر داد و افزود: ۸۰۰ لیتر دیگر به ظرفیت سه هزار لیتر قبلی اضافه شده و تلاش می‌کنیم به تدریج آن را بیشتر افزایش دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم درباره ارتقا گمرک بندر دیر به اداره کل، خاطرنشان کرد: بعد از بازدیدهای صورت گرفته و گزارش خوبی که از ناحیه سازمان امور گمرکات به سازمان امور استخدامی کشور ارسال شده که منتظر پاسخ آنها هستیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه کشور قطر به شهرستان دیر، تاکید کرد: در بحث صادرات کالا یک دستگاه ایکس ری در اسکله بندر دیر نصب شده و دستگاه دوم هم به زودی نصب خواهد شد.

احمدی درباره عدم پرداخت تسهیلات فرزند آوری به زوج‌های دیری به دلیل زایمان در شهرستان همجوار، ابراز کرد: پیگیر حل این مشکل هستیم.

وی رفع مشکلات جاده‌های شهرستان دیر را از دغدغه‌های مهم خود دانست و افزود: دنبال این هستیم اتوبان عسلویه در محور کنگان به دوراهک به سرانجام برسد تا کریدور شمال به جنوب محقق شود.

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پروژه اسکله خورخان بردخون، گفت: پله کانی یک طرف این اسکله تمام شده و پله کان سمت دیگر نیز در حال انجام است و پایه‌های سایه بان آن هم نصب شده و مردم بردخون به زودی طعم شیرین استفاده از این اسکله را خواهند چشید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر