سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۹۴۳
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۴

فکرشهر: خبرگزاری دانشجو نوشت: رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه سخنان میرحسین موسوی ارزش پاسخ‌دهی و بازگو کردن ندارد، گفت: او با این کارش تنها جایگاه خودش را نزد مردم خراب‌تر می‌کند.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری که صبح امروز شنبه ۲۲ مرداد به مناسبت روز خبرنگار و پاسداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه و خبر، برای تبیین و تشریح جایگاه خطیر رسانه و نقش خبرنگاران در پیشبرد اهداف متعالی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با گرامی داشت یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای خبر، طی سخنانی اظهار داشت: روز خبرنگار را گرامی می‌داریم که حقیقتاً نقش اساسی در انعکاس صحنه‌های نبرد و دفاع مقدس داشته و دارند.

وی افزود: تقارن روز خبرنگار و روز عاشورا پیام آور نکته مهمی است که اگر جهاد تبیین حضرت زینب (س) پس از واقع کربلا نبود، کربلا در کربلا می‌ماند، تلاش‌های حضرت زینب سلام الله علیها و بیان دقیق و بدون کم و کاست حوادث کربلا موجب ماندگاری آن حماسه‌ها عظیم شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت و نقش رسانه‌ها، گفت: اخبار جهانی در روزگاری تنها توسط پنج خبرگزاری تولید می‌شد که مدیران هر پنج خبرگزاری یهودیان صهیونیست بودند و بیش از ۹۴ درصد اخبار را تولید می‌کردند. این اهمیت کار و سختی کار خبر را نشان می‌دهد که روز به روز سختی کار برای فعالیت در این عرصه نیز افزایش یافته است.

سرلشکر باقری گفت: آنچه امروز به عنوان جنگ شناختی مطرح می‌کنیم و بخش اعظم جنگ‌ها را به خود اختصاص می‌دهد در همین عرصه خبر شکل می‌گیرد، این شناخت است که موجب می‌شود انسان‌ها در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کرده و در آن میدان عمل کنند. شناخت است که موجب می‌شود با وجود نابرابری در دو طرف جبهه، طرفی که شناخت و روحیات بهتری داشته با وجود نیروی کمتر نتیجه بهتر گرفته و پیروز باشد.

وی کار خبرنگاران را کاری بسیار سخت، تخصصی و مستلزم دانش و توانمندی بالا دانست و گفت: شما خبرنگاران با حداقل امکانات و تجهیزات کارهای بزرگی را انجام داده‌اید، اما مهم است که به هیچ وجه به وضع موجود قانع نباشید.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه دقت در محتوا و اعتبار مطلب بر سرعت اولویت دارد، گفت: باید با شفافیت، استفاده از هنر و فناوری، مخاطب شناسی و کار تخصصی برای هر گروه از مخاطبین محتوا و برنامه داشته باشیم.

سرلشکر باقری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: فرمانده معظم کل قوا با تدابیر کار آمد و صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی راه و مسیر مهمی پیش روی ما گذاشتند و فرمایشات ایشان منشور رسانه‌ای در اختیار همه قرار داده است و باید کار را در این مسیر پیش ببریم.

وی با بیان اینکه پیرامون دفاع مقدس سخنان زیادی مطرح شده و صحبت‌های زیادی هم وجود دارد، افزود: چرا که در تاریخ ملت‌ها، کمتر صحنه‌ای به‌وجود می‌آید که یک ملت با رهبری فردی همچون امام خمینی (ره) وارد صحنه شود و ۸ سال بجنگد و به دنبال آن، تاریخی را ایجاد کند که نمونه آن سال‌ها قبل از آن هم رخ نداده و برای ۲۰۰ سال بعد از آن نیز تاریخی را بنگارد که نسل به نسل ماندگار شود و با همه مشکلات خط‌شکنی کند و پیش برود.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح یادآور شد: بعد از دفاع مقدس تاکنون، حتی اندکی از شرایط سخت آن دوران را تجربه نکردیم و شاید هم تجربه نکنیم، چون شش ماه از جنگ نگذشته بود که تمام عملیات‌های ما در جبهه‌ها به واسطه فرماندهی رئیس جمهور وقت، بنی‌صدر خائن شکست خورده بود. علاوه بر این، ترورها در شهرها افزایش یافته بود و تحریم‌ها نیز آغاز شده بود و شاید در کل بتوان گفت که در چنین شرایطی هیچ امیدی وجود نداشت؛ اما بعد از چند ماه به برکت خون شهدا، عملیات پیروزمندانه‌ی شکست حصر آبادان رقم خورد و بعد از آن هم خرمشهر فتح شد که اوج امید، موفقیت، سربلندی و روحیه در کشور احساس شد.

سرلشکر باقری با تأکید بر اینکه این موضوعات مرتبط با دفاع مقدس باید به نسل‌های آتی منتقل شود، تاکید کرد: ما در دوران پس از جنگ، حتی اندکی از آن شرایط را هم ندیده‌ایم و شاید هم هیچ‌وقت دیگر نبینیم؛ واقعیت‌های دفاع مقدس باید تبیین و برای جوانان بازگو شود و با خلاقیت‌هایی که در بیان آن صورت می‌گیرد به نحوی عمل شود تا زمینه پذیرش و عمل به آموزه‌های دفاع مقدس را فراهم سازد.

وی با اشاره به بیانیه اخیر میرحسین موسوی و مطالب مطرح شده درباره مدافعان حرم و شخص سردار حسین همدانی و بیان نقش خبرنگاران برای تبیین واقعیت‌ها به نسل جوان گفت: باید به نسل نو گفته شود که چرا جوان ما و نیروی ما وارد دفاع از حرم شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: مگر ما برای دفاع از حرم تردید داریم؟ استکبار به صورت رسمی در رسانه‌هایش اعتراف کرد که داعش را ابداع کرد تا سوریه را به تصرف درآورد. می‌دانید اگر این تهدید عملی می‌شد چه اتفاقی در حرم اهل بیت و بر مسلمانان سوریه و عراق می‌افتاد؟

سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: آن وقت چه بر سر ایران می‌آمد. همگان دیدند که همان سه نفر فریب‌خورده از تفکر داعش که پایشان به تهران رسید، چه کردند! و چه خون‌های بیگناهی را ریختند، در حالی که ما با حداقل نفرات و حداقل امکانات در برابر این تروریست‌ها در سوریه و عراق ایستادیم.

وی گفت: نیروهای ما در سوریه و عراق اندک بود و سردار شهید حسین همدانی و شهید حاج قاسم با بهره‌گیری از سرمایه‌های آن کشورها توانستند ساختار سازمانی داعش را نابود کنند و امنیت حریم اهل بیت (ع) تأمین شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه سخنان میرحسین موسوی ارزش پاسخ‌دهی و بازگو کردن ندارد، تصریح کرد: او در برهه‌ای از زمان که مسئولیت داشت برای نظام سنگ‌اندازی و چوب لای چرخ کرد و حتی با عبارات سخیف شهیدان را یاد کرد. این سخنان او هیچ ارزشی برای مردم ما ندارد و او با این کارش تنها جایگاه خودش را نزد مردم خراب‌تر می‌کند. در چنین شرایطی رسانه‌ها وظیفه دارند واقعیت‌ها را به مردم بازگو کنند.

سرلشکر باقری ادامه داد: برخی کشورهای مرزی دست‌بردار نیستند و تلاش می‌کنند و با برنامه‌ریزی‌های مختلف، بمب و نفرات انتحاری را به کشور می‌فرستند، اما باز می‌بینید که الحمدالله با حضور نیروهای مسلح، امنیت در کشور برقرار است. این توان و اقتدار نیروهای مسلح، اتفاق کوچکی نیست.

وی دستیابی، پیشرفت در زمینه‌های موشکی، پهپادی، فضایی، هوایی و حتی زمینی را در سایه تحریم ظالمانه کشور را یک دستاورد بی‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: این کارهای کوچکی نیست. این کارها برکاتی است که خدا به ملت ما داده است. در حوزه موشک‌های نقطه‌زن، ایران جزو معدود کشورهایی است که به این فناوری دست یافته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: درباره آزمایش‌های موشکی، هیچ گاه موشکی به ۱۰ مورد نرسیده و زود به بهره‌برداری رسیده است. این برکتی است که در هیچ جا وجود نداشته و باید واقعیت‌ها برای مردم بازگو شود. این واقعیت‌ها موجب امید، نشاط و حرکت رو به جلوی جوان‌هایمان می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر