پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۱۱۹۹۵۰
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۶

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: معلوم نیست بودجه مسئولیت اجتماعی شرکت های مستقر در عسلویه کجا هزینه می شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم جمیری بعد از ظهر شنبه در نشست با مدیرکل دیوان محاسبات استان بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های دیوان محاسبات برای نظارت بر سیستم اجرایی اظهار داشت: دیوان محاسبات با نظارت دقیق خود می‌تواند سیستم را به سمت استفاده بهینه از مواهبی که وجود دارد هدایت کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این دوره آقای بذرپاش توان خیلی خوبی گذاشته و شرایط دیوان نسبت به قبل خیلی متفاوت است، با تحولاتی که ایجاد شده دیوان محاسبات چند گام اساسی جلو رفته است، در دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب، ایشان عملکرد دیوان را تأیید کردند و این نگاه مثبت چراغ راه آینده دیوان محاسبات است.

وی با اشاره به کمک دیوان محاسبات به نمایندگان برای شناخت ضعف‌ها و قوت‌های دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: گزارشات دیوان محاسبات در خصوص عملکرد دستگاه‌های اجرایی به ما نمایندگان کمک می‌کند که در سطح استان و کشور چه مواردی را باید دنبال کنیم، کجا باید کمک کنیم و کجا باید تذکر بدهیم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم گفت: هدف اصلی ما از این نشست‌ها این است که بدانیم چه کمکی می‌توانیم به دستگاه‌ها انجام بدهیم که از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم گره گشایی شود.

جمیری در خصوص فعالیت شرکت‌های بزرگ صنعتی در استان گفت: شرکت‌هایی که محل عملیات آنها در استان بوشهر است، باید حساب‌های بانکی، بیمه و مالیات خود را به استان بیاورند، بانک‌ها باید این موضوع را پیگیری کنند و ما هم آماده هستیم این موضوع را پیگیری کنیم.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی با ظرفیت نیروهای کارشناسی متعدد می‌توانند خلأها و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و نمایندگان برای مرتفع شدن این مشکلات از طریق مجلس و نهادهای بالادستی اقدام کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در استان اظهار کرد: مسئولیت‌های اجتماعی نفت از جمله مسائل مهم ما است، یک نوع بی توجهی از ناحیه شرکت‌ها وجود دارد، خدمات جزئی که به مردم منطقه ارائه می‌دهند را بزرگنمایی می‌کنند ولی عملاً برای مردم ملموس نیست با وجود این همه شرکت فعال در منطقه چند مدرسه و بیمارستان و مراکز بهداشتی درمانی ساخته شده است؟ معلوم نیست واقعاً این بودجه‌ها در کجا هزینه می‌شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در خصوص حق آلایندگی شرکت‌های نفتی مستقر در گناوه و دیلم گفت: تعداد زیادی چاه و تأسیسات نفتی در شمال استان وجود دارد ولی حق آلایندگی متناسب با این حجم از تأسیسات پرداخت نمی‌شود، من این موضوع را با وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت انتقال در میان گذاشته‌ام و پیگیر آن هستم.

جمیری در خصوص منطقه آزاد بوشهر بیان کرد: بنده خیلی موافق منطقه آزاد بوشهر نبودم، آثار و تبعات منفی برای مردم داشته ولی زیرساخت‌های آن هنوز فراهم نشده است.

وی گفت: منطقه آزاد باید محصور باشد ولی با شرایط فعلی مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد، امیدوارم با برنامه ریزی صحیح مسئولان در آینده منفعتی برای مردم استان داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر