سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
کد خبر: ۱۱۹۹۵۱
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۹

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی موسمی معروف به "مونسون" به ۲۸ هزار هکتار از نخیلات این استان به میزان سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

به گزارش فکرشهر، کبری توکلی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بیشترین خسارت‌ به نخیلات شهرستان‌های یاد شده به صورت ریزش و تُرشیدگی بعد از بارش بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت در اراضی کشاورزی شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، کنگان، بوشهر و دشتی وارد شده است، گفت: در صورت تداوم رطوبت بالا احتمال افزایش خسارت به نخیلات این استان بر اثر ترشیدگی محصول نخیلات وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ارزیابی های ستاد بحران و سازمان جهاد کشاورزی میزان خسارت وارده به نخیلات این استان را سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده است.

توکلی اضافه کرد: سطح نخیلات استان بوشهر۳۴ هزار هکتار است که از این میزان ۳۱ هزار هکتار بارور و سه هزار هکتار غیر بارور هستند، پیش بینی می‌شود با وضعیت کنونی ۵۵ هزار تن در مرحله خارک و رُطَب  و بیش از  ۱۱۰ هزار تن بصورت خرما برداشت شود.

وی اضافه کرد: افزون بر این؛ سامانه بارشی مونسون به ۳۱هزار و ۶۱ هکتار از سطح زمین‌های کشاورزی آبی زراعی و باغی استان بوشهر نیز به میزان چهار هزار و ۵۷ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

سامانه بارشی مونسون پنجم تا ۹ مرداد مناطق مختلف استان بوشهر را تحت تاثیر قرار داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر