جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۱۹۹۵۸
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷

فکرشهر: بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد، زعفران با نام تجاری قائنات، غیر استاندارد بوده و مورد تایید این سازمان نیست.

به گزارش فکرشهر به نقل از صداوسیما، در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی درباره اختلاط براده‌های آهن در فرآورده زعفران، سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد: زعفران با نام تجاری قائنات، غیر استاندارد بوده و مورد تایید سازمان ملی استاندارد نیست.

سازمان ملی استاندارد ایران زعفران را در زمره استاندارد‌های اجباری قرار داده و همواره به کیفیت آن نظارت لازم را اعمال می‌کند.

بر اساس گزارش دفتر نظارت بر استاندارد‌های صنایع غذایی، آرایشی، بهداشتی و حلال؛ فرآورده‌های تولیدی زعفران در کشور در محل تولید و عرضه از لحاظ ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی (خصوصاً وجود مواد خارجی)، مواد افزودنی و آلاینده‌های فلزی مورد پایش قرار می‌گیرند و در همین راستا واحد‌های تولیدی موظف هستند فراورده‌های تولیدی خود را بر اساس استاندارد ملی مربوطه تولید و پس از دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد، به بازار عرضه کنند.

سازمان ملی استاندارد از مصرف کنندگان درخواست کرد برای اطمینان از محصول خریداری شده، کد ده رقمی درج شده در زیر نشان استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک و از اعتبار و اصالت پروانه نشان استاندارد اطمینان حاصل کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت مراتب را به ادارات کل استاندارد استان‌ها، سامانه ۱۵۱۷ یا پورتال سازمان ملی استاندارد ایران به نشانی www.isiri.gov.ir اعلام تا اقدام قانونی لازم به عمل آید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر