سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
کد خبر: ۱۱۹۹۶۴
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اختلاط سم با غذا یا نوشیدنی مردم چنارعلیای اسدآباد صحت ندارد.
 
به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان همدان، استاندار همدان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی از کودکان بیمار روستای چنارعلیای اسدآباد که در بیمارستان بعثت بستری هستند عیادت کردند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در حاشیه عیادت از این کودکان با اشاره به روند مطلوب بهبودی در این بیماران اظهار کرد: خوشبختانه رسیدگی ها و بررسی شرایط این کودکان که به مشکل گوارشی و اسهال عفونی مبتلا شده‌اند مطلوب بوده و حال بیماران رو به بهبود است و خوشبختانه بیمار بدحال در بین این افراد وجود ندارد.
 
محمدمهدی مجذوبی تصریح کرد: بررسی آزمایشات، علائم و شواهد این بیماری و مبتلایان موید این نکته است که منشا این همه‌گیری محدود، عفونت میکروبی است که ممکن است از یک فرد مبتلا که ممکن است حتی یک کودک بوده باشد وارد غذای نذری یا نوشیدنی مبتلایان شده باشد و رعایت بهداشت فردی در این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: در این اسهال عفونی، قاعدتا کودکان بیشتر در معرض ابتلا هستند که خوشبختانه با تشخیص به موقع، بهترین تجویز دارویی و رسیدگی درمانی در بیمارستان‌های اسدآباد و بعثت در حال انجام است و مشکلی در روند ارائه خدمات و شرایط عمومی بیماران وجود ندارد.
 
وی با تاکید بر اینکه آزمایشات مرتبط با بررسی سموم نیز بر روی بیماران انجام شده است گفت: نتیجه این بررسی‌ها نشان می‌دهند شایعات مطرح شده مبنی بر اختلاط سموم با شربت یا غذا صحت ندارد و به جز عامل میکروبی که ممکن است حتی از طریق دست آلوده وارد غذا یا نوشیدنی شده باشد عامل دیگری در این بیماری دخیل نیست.

قطع زنجیره انتقال بیماری را با رعایت بهداشت فردی مورد توجه قرار دهیم
 
مجذوبی با اشاره به تداوم روند بررسی‌ها و آزمایشات تا حصول اطمینان در موضوع سلامت بیماران بیان کرد: بررسی‌ها حتی در مورد آب روستا نیز صورت گرفته و طی چند نوبت بررسی و آزمایش آب آشامیدنی روستا به این نتیجه رسیدیم آب روستا در سلامت کامل بوده و میزان کلر مصرفی نیز به اندازه مناسب و بی‌خطر است.
 
وی از مراجعه سرپایی بیش از ۲۶۰ نفر با علائم این بیماری به مراکز درمانی خبر داد و افزود: حدود ۵۵ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های اسدآباد و بعثت بستری شدند که تعدادی از این افراد با بهبود شرایط خود مرخص شدند و حال بقیه افراد نیز به لطف خدا رو به بهبود است و بیمار بدحال یا مشکل خاص در این بازدید مشاهده نشد.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان تاکید کرد: این بیماری عفونی است و می‌تواند از وسایل آلوده، دست آلوده و یا حتی آلودگی سرویس‌های بهداشتی منتقل شود و اگر رعایت بهداشت فردی و شست‌شوی مرتب دست‌ها در این رابطه نادیده گرفته شود بیماری در بین سایر افراد سالم نیز شیوع یافته و تداوم یابد بنابراین از مردم منطقه، شورای روستا و دهیاری تقاضا داریم با اطلاع‌رسانی صحیح و مناسب بر قطع زنجیره انتقال بیماری همت گمارند.
 
حال عمومی بیماران روستای چنارعلیای اسدآباد خوب است

 
استاندار همدان نیز با اشاره به رصد میدانی مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان از ساعات اولیه انتشار بیماری در روستای چنارعلیا اظهار کرد: از همان ساعات نخست و طی گزارش‌های روزانه دانشگاه به شخص بنده تا امروز وضعیت بیماران و روند ابتلا به دقت بررسی شده و با انعکاس مناسب دانشگاه در صدا و سیما و رسانه‌ها، اقدامات لازم برای تنویر افکار عمومی صورت گرفته است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد عامل میکروبی و عفونی را علت شیوع این بیماری عنوان کرد و افزود: با تلاش متخصصان عفونی و اطفال، حال افراد بستری در بیمارستان بعثت که ۱۷ نفر بودند رو به بهبود است و دو نفر از آنها از بیمارستان مرخص شدند.
 
وی ادامه داد: عیادت امروز با هدف بررسی میدانی و مشاهده نزدیک بیماران و روند رسیدگی صورت گرفته که موضوع خاص یا مشکل جدی در این زمینه دیده نشد و می‌توان امیدوار بود به زودی دیگر مبتلایان بیماری نیز از بیمارستان ترخیص شوند.
 
گفتنی است در این بازدید با اهدای اسباب بازی و هدایایی به کودکان بیمار، از آنها دلجویی و طی گفتگو با خانواده و همراهانشان روند رسیدگی مورد ارزیابی قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر