پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۱۹۹۹۱
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

فکرشهر: علی‌اصغر مدیرروستا می‌گوید مشکل فوتبال ایران این است که بازیکنان به اندازه پولی که دریافت می‌کنند، بازی نمی‌کنند و باید انتظارها از آن‌ها را پایین‌تر بیاوریم.

به گزارش فکرشهر، علی‌اصغر مدیرروستا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حضور کم‌رنگ در محافل ورزشی بعد از تصمیم کمیته فنی برای برکناری اسکوچیچ که از سوی هیات رییسه فدراسیون فوتبال رد شد گفت: اتفاقاتی در آن مقطع رخ داد که چوبش را ما خوردیم. ما به خاطر منافع ملی این کار را کردیم. خوشحال هستم که به خاطر تیم ملی و کشور تصمیم درست را گرفته بودیم.

او در واکنش به این که اظهارات کمیته فنی از جمله تضمین نشدن نتایج تیم ملی در جام جهانی نتوانسته هیات رییسه را راضی کند، گفت: بحث ما نتیجه‌گیری نبود. ما دغدغه مسائل مدیریتی را داشتیم. با توجه به گروه‌مان و سختی مسابقات، هیچ مربی‌ای نمی‌تواند برای کسب نتایج تضمین بدهد. بحث ما هول محور مدیریت و نفرات تیم بود. هیات رییسه دارای نفرات متعدد است و در نهایت به این نتیجه رسیدند که اسکوچیچ ابقا شود.

این عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال درباره این که احتمالا اسکوچیچ از این کمیته ناراحت شده است گفت: اسکوچیچ به جلسه ما نیامد. از طرفی صحبت ما کاملا بر مبنای مسائل فنی و پیشرفت تیم ملی بود. حالا به هر دلیلی هیات رییسه تصمیم دیگری گرفت. فکر نمی‌کنم برای اسکوچیچ هم جای ناراحتی وجود داشته باشد. کمیته فنی باتوجه به صحبت‌های پیش آمده و گزارش‌هایی که شده بود، به لحاظ فنی تصمیم درستی گرفت. ما مشاوره خوبی به هیات رییسه دادیم اما هیات رییسه تصمیم گرفت این اتفاق نیفتد.

مدیرروستا درباره شروع لیگ بیست و دوم و مصاف استقلال و سپاهان گفت: نیمه نخست این بازی را نپسندیدم. بازی چندان جالب نبود. شاید همان بحث جا نیافتادن تیم‌ها باشد. به نظرم درست نیست که این بحث را بکنیم که تیم‌ها جا نیافتاده‌اند. در کل در نیمه دوم شرایط تیم‌ها اندکی بهتر شد.

او در پاسخ به این سوال که مشکل استقلال را در بازی نخست در کدام قسمت‌ها دیده است؟ گفت: به نظرم استقلال تیم پرمهره و بزرگی است. من مشکل را از فوتبال مملکت می‌دانم چرا خیلی بیش از حد تیم‌ها و بازیکنان را گنده کرده‌ایم و توقع ما از این بازیکنان خیلی زیاد است. منتهی این بازیکنان خیلی سطح فنی بالایی ندارند. ما بازیکنان را بزرگ‌تر از چیزی که هستند جلوه می‌دهیم. با توجه به مبالغ و دستمزدهایی که پرداخت می‌شود، انتظار بازی خوب را داریم اما دریافتی این بازیکنان خیلی بیش‌تر از توانایی‌های‌شان است.

مدیرروستا تاکید کرد: مشکل فوتبال ما بزرگ کردن بازیکنان است. ما با حرفه‌ای‌گری جلو نمی‌رویم. پول از فوتبال ما جلو افتاده است. این مساله برای فوتبال ما خطرناک اسعت. تبلیغاتی که روی بازیکنان است، توانایی آن‌ها را نشان نمی‌دهد. باید انتظارمان را پایین بیاوریم. چون بازیکنان پول خوبی می‌گیرند، مردم منتظر یک کار فنی خوب هستند اما همین بازیکنان روی پاس دادن و کنترل توپ و در دویدن‌ها ایراد دارند! این شرایط  به فوتبال ما لطمه می‌زند.

وی با اشاره به اظهارات یکی از مربیان در فصل گذشته گفت: ما سال گذشته یکی از تیم های پرهزینه لیگ مثلا در ۳۰ بازی سه، چهار بازی خوب انجام داد، مربی این تیم بعد از یک بازی گفت «به فوتبال ایران تبریک می‌گویم که خوب بازی کردیم». در ۳۰ بازی سه بازی خوب داشته و به فوتبال تبریک هم می‌گوید! طوری وانمود می‌کنیم که مثل فوتبال دنیا پیش می‌رویم اما این‌طور نیست. تیم‌های بزرگ باید ۲۵ بازی خوب انجام دهند و رو به پیشرفت باشند.

این کارشناس فوتبال درباره کیفیت استقلال و پرسپولیس با مربیان خارجی گفت: الان هفته اول است و نمی‌توانیم درباره تیم‌ها صحبت کنیم اما چیزی که در بازی‌های تدارکاتی و برخوردهای اهالی فوتبال می‌بینم، خیلی با فوتبالی که برای آن هزینه می‌کنیم، تفاوت دارد.

مدیرروستا درباره تاثیر خارجی‌ها بر فوتبال ایران گفت: ما هنوز چیزی ندیده‌ایم. باید ببینیم آیا می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند یا خیر. ورود بازیکنان خارجی خوب می‌تواند به فوتبال ما کمک کند اما اگر بازیکنان خارجی متوسطی داشته باشیم که در حد لیگ یک هستند، به ما کمک نمی‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر