جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۰۰۶
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: حضور خیران برای حمایت از مراکز درمانی ترک اعتیاد و مشارکت در فراهم کردن زمینه بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه در این استان ضروری است.

به گزارش فکرشهر، حسین اسدی راد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: حضور خیران بوشهری در بخش تقویت زیرساخت‌های مراکز غیر دولتی درمانی ترک اعتیاد و حمایت از این قشر نسبت به سایر استان‌های دیگر کمتر است.

وی ادامه داد: تاکنون کمک موثر خیران در زمینه حمایت از معتادان بهبود یافته برای بازگشت آنها به جامعه و به حداقل رساندن ضریب روی آوردن دوباره آنها به اعتیاد در استان بوشهر محقق نشده است.

اسدی راد اظهار کرد: امروز یکی ازمسائل و مشکلات معتادان بهبود یافته اعتماد نکردن جامعه به این افراد است این درحالی است که برای  پاک ماندن، این افراد نیازمند اعتماد و پذیرش آنها از سوی جامعه هستند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر درباره استفاده از پتانسیل‌ شرکای اجتماعی گفت: شرکای اجتماعی بهزیستی شامل مراکز مثبت زندگی، مراکز غیر دولتی و مشارکت‌های اجتماعی  است.

اسدی راد با اشاره به تنوع و گستردگی حوزه های زیر پوشش بهزیستی از مردم خواست با تخصص، توانایی و علاقه مندی‌های متفاوت در کنار این مجموعه باشند و در راستای خدمت  جامعه هدف این سازمان را همیاری کنند.

وی تاکیدکرد: بر اساس قانون هزینه نگهداری معتادان متجاهر در مرکز تبصره ۲ ماده ۱۶ از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود و سال گذشته ۶.۸ میلیارد ریال برای این افراد هزینه شده است و پیش بینی می شود امسال این مراکز به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشند.

اسدی راد با اشاره به عزم بهزیستی در باره جمع آوری و درمان معتادان متجاهر (کارتن خواب و بی خانمان) گفت: این استان هم اکنون فاقد مرکز ماده ۱۶ برای درمان و نگهداری از معتادان متجاهر است و نیاز ضروری به این مرکز دارد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: برهمین اساس در زمان حاضر این گروه از معتادان متجاهر در استان بوشهر با دستور قضایی به مراکز تبصره ۲ ماده ۱۶ بهزیستی که اداره آنها به عهده بخش خصوصی است، معرفی و نگهداری می‌شوند.

وی بیان کرد: از اول سال تاکنون ۲۰۸ نفر از معتادان متجاهر در ۱۰ مرکز غیر دولتی طرف قرارداد در شهرستان‌های دشتی، تنگستان، جم، دشتستان، دیلم، کنگان و عسلویه جمع آوری شده اند که ۶۰ درصد آنها بومی و ۴۰ درصد غیر بومی هستند.

اسدی راد بیان کرد: در زمان حاضر ۳۲ مرکز درمان و بازتوانی و کاهش آسیب اعتیاد  در بخش غیردولتی در استان بوشهر فعال هستند که ۱۵ مرکز آن ویژه معتادان متجاهر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر