پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۰۶۲
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: رئیس اداره شیلات گناوه گفت: ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۲ قفس دریایی مستقر در محدوده آب‌های ساحلی این شهرستان توسط بخش خصوصی برای پرورش، رهاسازی شد.

به گزارش فکرشهر، سهراب ملایی روز دوشنبه  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: ظرفیت قفس‌های پرورش ماهی ۱۵۰ تن برآورد می‌شود که ۶ ماه دوره پرورش آنها خواهد بود و با رسیدن به وزن ۶۰۰ گرم  برداشت می‌شوند اما  بعضی از پرورش دهندگان این زمان را طولانی‌تر می کنند تا وزن بیشتری بگیرند.

وی اظهارداشت: گونه ماهی پرورش در قفس " سی باس " از گونه های مرغوب و موردپسند است و مشتریان زیادی در سطح کشور دارد.

ملایی بیان کرد: در این شهرستان تاکنون ۲ پروژه پرورش ماهی در قفس اجرایی شده است و یک پروژه  دیگر نیز  توسط بخش خصوصی در حال آماده سازی است که بزودی ذخیره سازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس به عنوان یکی از برنامه‌های اولویت دار و مهم‌ترین طرح اقتصاد مقاومتی شیلاتی برای تولید و اشتغال است، گفت: پرورش آبزیان بویژه ماهی و میگو یکی از صنعت‌‎های پرسود و اشتغال‌زا در استان بوشهر و بویژه شهرستان گناوه به شمار می‌رود که با حمایت و پشتیبانی دولت و مشارکت بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته و گسترش یافته است.

رئیس شیلات گناوه بیان کرد: این شهرستان با دارا بودن ۱۵۰ کیلومتر مرز آبی، قابلیت و مزیت‌های خوبی در حوزه آبزی‌پروری دارد که  نقش و تاثیر بسزایی در اشتغال پایدار و درآمدزایی ایجاد می‌کند.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر و در پسکرانه خلیج فارس واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر