پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۰۷۴
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تحقق عدالت آموزشی در استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، علی موحدی صبح دوشنبه در آئین افتتاح طرح دو زبانه در دبستان وحدت چغادک با اشاره به تحصیل دانش‌آموزان دارای زبان و یا گویش به جز فارسی معیار در مدارس گفت: با هدف ارتقای آمادگی این گروه از دانش‌آموزان به کلاس اول ابتدایی و شروع دوران تحصیل، اجرای طرح دو زبانه در استان آغاز شده است.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی، آماده نمودن نوآموزان برای ورود به دبستان، توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از افت تحصیلی در پایه اول دبستان از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها، فرصت عادلانه آموزشی را برای کودکان دارای زبان و گویش‌های غیرفارسی به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر فراهم می‌کند.

موحدی ادامه داد: طرح دو زبانه در شهرستان‌های عسلویه، کنگان، دشتی، دشتستان و بوشهر که نوآموزان دوزبانه دارند، اجرا می‌شود.

راه‌اندازی رشته معارف و علوم اسلامی در ۴ شهرستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از راه اندازی رشته معارف و علوم اسلامی در ۸ دبیرستان استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر یک دبیرستان دخترانه معارف در منطقه دلوار و ۲ دبیرستان پسرانه و دخترانه معارف در شهرستان کنگان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: راه‌اندازی دبیرستان‌های معارف و علوم اسلامی یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه‌های علمیه است.

موحدی خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم سه جانبه، از سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بنا داریم هر سال حداقل دو دبیرستان معارف و علوم اسلامی در استان راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت زمان تا شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و فراهم نبودن شرایط تأسیس دبیرستان مستقل معارف، این رشته تحصیلی در دبیرستان‌های دولتی شهرستان‌های دشتی، دشتستان، گناوه و بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

موحدی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده و با مشارکت معاونت‌های پرورشی و فرهنگی، آموزش متوسطه و پژوهش و مدیریت و توسعه منابع، به زودی ثبت نام رشته معارف در هشت دبیرستان پسرانه و دخترانه این چهار شهرستان شروع می‌شود.

وی اضافه کرد: در پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه دانش آموختگان مدارس معارف در صورت تمایل می‌توانند در حوزه علمیه ادامه تحصیل دهند و یا وارد دانشگاه شوند.

موحدی در پایان اظهار امیدواری کرد که گسترش رشته معارف، زمینه تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب فراهم می‌نماید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر