پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۰۸۷
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: ۱۲ پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار همزمان با هفته دولت در این استان افتتاح و اجرا می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علی سملیان روز دوشنبه در نشست خبری افزود:  از این شمار ۹ پروژه افتتاحی است و سه پروژه نیز عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: این پروژه‌ها توسط شرکت های ایرانسل و ارتباطات سیار در ۲۱ روستای شهرستان‌های بوشهر، دیلم، دشتستان، گناوه، جم و دشتی این استان اجرا شده و می‌شوند.

سملیان اظهار کرد: هزینه اجرای این سایت ها از محل طرح خدمات اجباری روستایی (USO) وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: هم اکنون بیش از ۹۹ درصد از ۴۰۶ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، زیر پوشش خدمات ارتباطی (صوت) هستند که از این تعداد، ۹۳ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای ارتباط شبکه ملی اطلاعات هستند.

وی گفت: در روستاهای در حال توسعه، با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز و فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش و نحوه استفاده از رسانه های نوین ارتباطی، سطح زندگی مردم ارتقا و منجر به جذب سرمایه، فروش صنایع دستی، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصاد روستا می شود.

سملیان اضافه کرد: این امر نیازمند وجود اینترنت با کیفیت در سطح روستاها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر