جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۱۲۳
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: ۱۴ طرح ماندگار به نام ۱۴ معصوم در شهر اهرم مرکز این شهرستان و ۱۰ طرح در شهرهای دلوار و آباد پیش بینی شده که مقدمات اجرای طرح ها نیز فراهم شده است.

 به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد لطفی روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت مشکلات شهرستان تنگستان اظهار کرد: مقدمات همه این طرح‌ها فراهم شده و برای نمونه در حوزه فناوری پروژه پایش تصویری نصب چند دکل مخابراتی و در هواشناسی احداث ایستگاه هواشناسی مرکز شهرستان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی به عمل آمده و با عنایت دولت سیزدهم به عمران و آبادانی روستاها، سهمیه قیر شهرستان تنگستان از ۵۰ به ۷۰۰ هزار مترمربع افزایش یافت که این روند نویدبخش اجرای طرح های  هادی و  آسفالت معابر روستایی در این شهرستان است.

لطفی ادامه داد: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهرستان تنگستان دربخش روستایی سکونت دارند بخش عمده فعالیت‌ها برای تامین مسکن معطوف به حوزه روستایی شده است.

وی اظهار کرد: براساس بررسی صورت گرفته در سال گذشته میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در استان بوشهر حدود ۵۸ درصد بود که این شاخص در شهرستان تنگستان ۵۳ درصد اعلام شده است.

لطفی ادامه داد:  انتظار می رود با اقدام‌های انجام شده و با توجه به احداث ۴۰۷ مسکن روستایی  این شاخص به عدد ۵۷ درصد که  به عنوان هدف ترسیم شده است، برسد و میزان مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی و شهری در تنگستان  به ۸۰ درصد ارتقا پیدا کند.

وی عنوان کرد: امسال نیز احداث یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکن در روستاهای شهرستان تنگستان تدارک دیده شده است که در این زمینه از همکاری و تعامل مناسب بانک‌های عامل شهرستان قدردانی می‎شود.

لطفی افزود: در حوزه شهری نیز ۳۰ هکتار زمین در محدوده شهر اهرم به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است که سهم هر شهروند از این زمین‌ها ۲۰۰  مترمربع تعریف شده است.

وی عنوان کرد: بیش از یکهزار میلیارد تومان در حوزه سرمایه‎گذاری در بخش دریا هدف گذاری شده که جزئیات آن در هفته دولت به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

لطفی گفت : شهرک صنعتی زیست‌فناوری دلوار  هم اکنون در دست احداث است  که افتتاح آن نویدبخش رونق اقتصادی شهرستان و استان بوشهر است.

وی  افزود در ارتباط با مسیر اهرم – برازجان، بخشی از این محور به طول ۱۱ کیلومتر در هفته دولت  به بهره‌برداری می رسد و  مسیر اهرم – فراشبند که در هنگام بارندگی با مشکل ریزش مواجه است نیز  معاون وزیر راه و شهرسازی قول مساعد داده است تا پیش از رسیدن زمستان این معضل به صورت دائمی با احداث محور جایگزین برطرف شود.

فرماندار تنگستان یاد آور شد : با هدف رونق اقتصادی و  کاهش نرخ بیکاری شهرستان، از سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی دعوت شده نسبت به سرمایه‎گذاری در این شهرستان اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر