پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۱۳۱
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر از تشکیل بنیاد رئیس‌علی دلواری خبر داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته، مرقد شهید رئیس‌علی دلواری تا پایان امسال بازسازی می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر دوشنبه در نشست با اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت شهید رئیس‌علی دلواری اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه جهاد و مقاومت دارای تاریخی درخشان و برجسته است.

وی با اشاره به اینکه دلوار و تنگستان یک قله در عرصه مقاومت محسوب می‌شوند اضافه کرد: شهید رئیس‌علی دلواری یک شخصیت جامع، ورزیده، جهادگر، با بصیرت سیاسی، دین‌دار و ولایت‌مدار بود.

امام جمعه بوشهر دستگیری از فقرا و نیازمندان را از دیگر ویژگی‌های رئیس‌علی دلوار عنوان کرد و ادامه داد: شهید رئیس‌علی دلواری با خدا معامله کرد نام او برای همیشه جاوید است و هیچگاه از اذهان پاک نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر با الگو گیری از سرور و سالار شهید در مقابل بیگانگان و متجاوزین ایستادگی کرده‌اند خاطرنشان کرد: مردم طی یک قیام و دفاع اسلامی توسط علمای این منطقه به سرداری شهید رئیس‌علی دلواری، یک حماسه بزرگ خلق کردند.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات گسترده‌ای به منظور معرفی شهید رئیس‌علی دلواری انجام گرفته است و برنامه‌های مختلف و متنوعی نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تشکیل بنیاد رئیس‌علی دلواری بیان کرد: با هماهنگی خانواده سردار شهید رئیس‌علی دلواری، مرقد این شهید در عراق تا پایان امسال بازسازی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار پوشش مناسب برنامه‌های کنگره شهید رئیس‌علی دلواری در سطح ملی شد و افزود: هم‌رزمان شهید رییسعلی دلواری را شناسایی کنید و اگر مقبره‌ای دارند معرفی کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر