شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۲۲۷
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد: امسال ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کود شیمیایی شامل ازته، فسفاته و پتاسه نیاز بخش کشاورزی کشور است که از این میزان تامین یک میلیون بر عهده این استان است.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: استان بوشهر یکی از مبادی اصلی تامین کود اوره است و مسئولیت تامین بیش از ۵۰ درصد از این نوع کود مورد نیاز کشور را بر عهده دارد که در این ارتباط ۳۳۶ هزار و ۸۴۱ تن در چهار ماه نخست امسال تامین شده است.

وی اظهارداشت: همچنین براساس برنامه ریزی انجام شده سهمیه کود کشاورزی این استان در سال جاری ۴۶ هزار تن تعیین شده که از طریق ۳۸ کارگزاری توزیع می‌شود.

عمرانی ادامه داد: تاکنون از این میزان سهمیه کود براساس سطح کشت ۱۵ درصد معادل چهار هزار و ۳۷۶ تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان این استان توزیع شده است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه شرایط آب و هوایی سال زراعی استان بوشهر از مهرماه تعیین و شروع کشت بیشتر از شهریور ماه آغاز می‌شود انتظار می‌رود کود بیشتری از ماه آینده در بین کشاورزان توزیع شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این استان در راستای اجرای دقیق دستورالعمل‌ها، توصیه هایی در باره نگهداری و فروش نهاده های کشاورزی، ثبت دقیق مشخصات بهره برداران به هنگام دریافت کودهای یارانه ای در سیستم هوشمند و نظارت برقیمت فروش کودهای یارانه ای در همه کارگزاری ها انجام داده اند.

عمرانی گفت: کشاورزان برای تامین کود مورد نیاز خود به مراکز جهاد کشاورزی محل اقامت مراجعه و نسبت به ثبت حواله الکترونیکی اطلاعات خود اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر