شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۲۸۰
چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: در چهار ماه نخست امسال ۱۷ هزار و ۶۰۱ نفر در استان در سامانه دریافت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری ثبت نام کردند که از این شمار به ۹ هزار و پنج نفر معادل هفت هزار و ۶۷۳ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، داریوش زاعتگر روز چهارشنبه در نشست خبری مجموعه مدیران زیرمجموعه اداره اقتصاد و دارایی استان بوشهر افزود: استان بوشهر در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری جزء سه استان برتر کشور به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: از این شمار هشت هزار و ۱۸۵ نفر برای دریافت تسهیلات ازدواج در سامانه ثبت نام کردند که به سه هزار و ۹۶۳ نفر از آنها به مبلغ پنج هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

زارعتگر اظهار کرد: همچنین ۹هزار و ۴۱۶ نفر نیز در استان بوشهر برای دریافت تسهیلات فرزند آوری در سامانه ثبت نام کردند که تاکنون به پنج هزار و ۴۲ نفر به ارزش ۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان بوشهر گفت: استان بوشهر در پرداخت تسهیلات ازدواج به همراه استان یزد رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

وی درباره تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه گفت: تاکنون از محل این ظرفیت قانونی، ۲۵ هزار و ۶۳ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که ۷۰ درصد این اعتبارات مربوط به تسهیلات ازدواج و فرزندآوری و ۳۰ درصد نیز مربوط به سایر فصل‌ها است.

به گفته زراعتگر این اعتبارات شامل تسهیلات ازدواج، اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، فرزندآوری، تسهیلات قرض الحسنه دانشجویان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی، بیماران خاص صعب العلاج، ودیعه مسکن مددجویان، اشتغال و آزادی زندانیان نیازمند و سایر موارد دیگر است.

وی یادآور شد: از اول سال تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ۲ هزار و ۳۷۶ نفر از مددجویان کمیته امداد و ۴۱۰ میلیارد ریال نیز به ۷۳۰ نفر از مددجویان بهزیستی استان بوشهر تسهیلات اشتغالزا پرداخت شده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان بوشهر گفت: همچنین سال گذشته ۲هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار در راستای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به بنیاد مسکن اختصاص یافته که هزار و ۸۶۵میلیارد ریال آن معادل ۸۶ درصد تاکنون پرداخت شده است.

وی در خصوص بند الف تبصره ۱۸ نیز گفت: ۲۹۸ طرح و پروژه به مبلغ ۳۳۸ میلیارد ریال در استان بوشهر تعریف شده است.

پرداخت ۸۱هزارو ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در استان بوشهر

به گفته زارعتگر در سه ماه نخست امسال ۴۴ هزار و ۴۹۶ فقره تسهیلات به ارزش ۸۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی بانک‌های استان پرداخت شده که نسبت به سه ماه سال گذشته در بحث تعداد ۱۰ درصد و در بخش میزان تسهیلات ۹۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: سال گذشته بانک‌های استان بوشهر ۲۵۳ هزار و ۹۲۲ فقره تسهیلات به ارزش ۴۲۳ هزار و ۸۷۳ میلیارد ریال پرداخت کرده اند که ۳۸ درصد در بخش صنعت، ۴۰ درصد در بخش خدمات و بازرگانی، ۶ درصد در بخش مسکن و ساختمان، چهار درصد در بخش کشاورزی و ۱۲ درصد در سایر موارد بوده است. 

وضعیت استان بوشهر از نظر مطالبات معوق بانکی خوب است

به گفته زارعتگر استان بوشهر به غیر از شرکتهای بزرگ نفت و گاز و سه شرکت سیمانی در شهرستانهای دشتستان، دشتی و کنگان شرکت بزرگی که تسهیلات بانکی بگیرند ندارد و استان از نظر مطالبات معوق وضعیت مناسبی دارد.

وی عنوان کرد: مجموع مطالبات بانکهای استان بوشهر تا پایان خرداد ماه هفت هزار و ۳۶ میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته که پنج هزار و ۹۹۹ میلیارد ریال بوده، ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

زاعتگر گفت: میزان منابع بانکی استان بوشهر در خرداد ماه  امسال ۸۷۷ هزار و ۴۷۱ میلیارد ریال است که این میزان منابع بانکی نسبت به ابتدای سال هفت درصد رشد داشته است.

وی مجموع مصارف و مانده تسهیلات بانک‌های استان بوشهر را ۴۶۱ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال عنوان کرد که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر