چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۳۰۱
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵

فکرشهر: رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دبیر ستاد ثبت‌نام آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تراکم نسبی دانش آموز در مدارس مرکز استان خیلی زیاد است.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، احمد قاسمی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: ارتباط بین ما و رسانه‌ها هر  چه بیشتر اتفاق بیفتد بهتر بوده و یک ارتباط دو سویه مفید است، این ارتباط هم به نفع آموزش و پرورش و هم به نفع جامعه هست یعنی در واقع رسانه‌ها وظیفه انتقال حقایق و مسائل جامعه را به ما داشته و نیز وظیفه انتقال پاسخ ما به جامعه را نیز می‌کشند. 

قاسمی افزود: البته به نظر می‌رسد که این ارتباط در جامعه کم است که اگر خوب صورت گرفته بود، مقام معظم رهبری دست روی جهاد تبیین نمی‌گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: من انتظارم از رسانه این است که در دو بعد کار کنند، یک بعد چالش ها، مسائل و مشکلات ما را ببینند و نیز دغدغه‌ها و مشکلات جامعه را به ما انتقال دهند و بعد دیگر نیز این است که راهکارهایی نیز به ما ارائه بدهند.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان گفت: ضعفی که ما الان در جامعه داریم تا حدی ضعف آگاهی مردم از قوانین است، خوشبختانه حقوق شهروندی، دبیرخانه امور شهروندی در همه دستگاه‌ها راه اندازی شده، و در اداره آموزش و پرورش هم راه اندازی شده است. یعنی الان فضای این اطلاع رسانی و آگاهی آماده شده که باید از آن استفاده کرد.

روند ثبتنام مدارس

قاسمی عنوان کرد: در زمینه ثبت نام مدارس، امور مربوط به آن از همان خرداد شروع شد، برای بررسی مشکلات و مسائل مربوط به ثبتنام، ما امسال ۳۱ اردیبهشت اولین جلسه را برگزار کردیم، و بعد از آن، بررسی و بومی سازی فرآیند ثبتنام شروع شد، به هر حال دو سال دوره کرونا بوده و مدارس آمادگی لازم را نداشتند و در زمینه تجهیزات قطعا کمبودهایی داشتیم، بنابراین تیم‌های نظارتی تشکیل شده و تا الان که اینجا هستم ما روزانه سامانه هایمان را رصد می‌کنیم که تا الان از ۱۹۲۰ مدرسه، ۱۹۱۴ مدرسه توسط تیم‌های بازرسی ما بازدید شدند.
از نظر فعال کردن بارکد و ثبت نظر سنجی اولیا استان بوشهر امسال اول شده است. از نظر بازرسی نیز جز ۳ استان برتر کشور شده ایم. 

بوشهرِ شبه جزیره، کمبود مدرسه دارد

قاسمی در زمینه ثبت‌نام بر اساس محدوده جغرافیایی خاطرنشان کرد: بوشهر شبه جزیره است و کمبود زمین وجود دارد از طرف دیگر، چون مرکز استان است مهاجرت به آن نیز بالاست، به همین خاطر تراکم نسبی دانش آموز در مدارس مرکز استان در بوشهر خیلی زیاد است.

وی اضافه کرد: در بوشهر مدارس نیز همان روزهای اول ثبتنامشان پر می‌شود. اولیا مراجعه می‌کنند و می‌گویند ما در محدوده جغرافیایی هستیم، حرف آن‌ها درست است، اما وقتی مدرسه دارای دو کلاس و تعداد ۷۰ دانش آموز ظرفیت دارد، کاری نمی‌توان کرد.

راستی آزمایی محدوده جغرافیایی

وی در زمینه جعل قولنامه توسط اولیا برای ثبتنام دانش آموز در مدرسه مورد نظر، عنوان کرد: ما ملزم کردیم که آدرس‌ها را راستی آزمایی کنند تا محدوده‌های جغرافیایی مشخص شود و حق کسی ضایع نشود. البته خطای انسانی هم وجود دارد؛ و وظیفه ماست این خطاها و این شکایات را پیگیری کنیم. از انجمن اولیا و مربیان نیز خواهش کرده ایم که با مدیر و معاون در این زمینه همکاری کنند. البته باز هم می‌گویم خطا و اشتباه وجود دارد

هزینه کتاب و بیمه حق است

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا در زمینه اینکه همچنان مردم برای هزینه ثبتنام گلایه مندند عنوان کرد: ما همین دیروز از یکی از شهرستان‌ها شکایتی را داشتیم و تا امروز در حال بررسی آن بوده ایم که امروز گزارش آن را نوشتم که جریان پرداخت هزینه ۱۰۰ هزار تومان، تقریبا ۸۷تومان برای ثبتنام کتاب و ۹۰۰۰ تومان برای بیمه است. ولیِ دانش آموز شاکی بود که چرا مدیر اجبار به پرداخت ۱۰۰ هزار تومان کرده است، و ما در سامانه پاسخ دادیم که هیچ تخلفی نبوده و این ۱۰۰ هزار تومان حق است.

وی در ادامه گفت: بیشتر شکایات ما در اداره کل فصلی است و در ۶ ماه اول سال صورت می‌گیرد که شامل موضوعاتی مربوط به ثبتنام و درخواست‌های انتقالی همکاران و مدارس غیر دولتی است. در ۶ ماهه دوم  شکایات مربوط به برخوردهای  مدیر و معلمان است که خوشبختانه شیب این نوع شکایات بخاطر آگاهی نزولی بوده و کم شده است.

پروژه مهر

وی به پروژه مهر اشاره کرد و گفت: ما توانسته ایم از طریق پروژه مهر تجهیزات با مبلغ حدودی ۲۰،   ۳۰ میلیارد تومان بودجه را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و استانداری و وزارت متبوع این بدست آورده و بعد از یکی دو سال درشرایط کرونا که نتوانسته بودیم تجهیزات خوبی تهیه کنیم این تجهیزات خریداری شده و راهی مدارس ۱۸ گانه استان در شهریورماه می‌شود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر