پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۳۶۹
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در این استان اداره امور جامعه به کسانی که بیشترین ارتباط با قرآن و آیات الهی دارند، واگذار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر اظهار کرد: کلام وحی مایه هدایت و سعادت جامعه بشری و برای نهادینه شدن این کلام در جامعه و استفاده از ظرفیت کلام خدا و آیات الهی برای پیشبرد اهداف جامعه و انقلاب اسلامی یکی از راهکارهای مهم آن واگذاری مدیریت برخی از حوزه‌های اجرایی به فعالان قرآنی است.

وی اضافه کرد: این مدیران ضمن اینکه می‌توانند فعالیت تخصصی خود را انجام دهند، ارزش‌های دینی، اسلامی و انقلابی را نیز در ضمن مدیریت پیگیری و دنبال می‌کنند.

محمدی زاده ادامه داد: هیچ کلامی بالاتر از آیات الهی نیست و کلام خداوند هیچ گاه کهنه نمی‌شود و همواره مورد استفاده بشریت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کلام وحی مربوط به همه جامعه بشری در تمام جهان است گفت: آیات الهی اصلی‌ترین کلام و نزدیکترین موضوع به نیاز بشری است.

استاندار بوشهر گفت: منشاء بیشتر مطالب و بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را کلام وحی است و به همین دلیل تمام سخنان و بیانات امام راحل به دل می‌نشیند و مورد مقبولیت جامعه بشریت قرار دارد.

محمدی‌زاده گفت: هر مطلب و سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب یا مبتنی بر آیات الهی و یا منبعث از حدیث ائمه طهارت ( ع) است.

وی با بیان اینکه ارزش‌های دینی و انقلابی بر گرفته از کلام وحی سبب ماندگاری نظام اسلامی شده است گفت: شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی نزدیکترین کسانی بودند که هستی و عمر خود را به جامعه اسلامی تقدیم و ارائه کرده‌اند و باید پاسدار ارزش‌ها و آرمان‌های آنها باشیم.

نظرات بینندگان
پژمان رحیمی قره میرشاملو
|
-
|
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۵۵
سیره ائمه علیهم السلام سیره تربیت وهدایت عملی انسان وجامعه است.وسیره ان بزرگواران دارای ابعادفردی،اجتماعی،سیاسی،نظامی،خانوادگی،اقتصادی ومدیریتی است وتمامی ابعاد موردنیاز انسان هاوجوامع رادررسیدن به مقصدنهایی شامل میشود.دربین ائمه حضرت علی (ع)درمدت زمامداری خودسیره مدیریتی کامل وجامعی راازخودبرجای گذاشت ومیطلبدکه امروزه تبیین گردد.ان حضرت اصل شایسته سالاری راکه ازمولفه های مهم مدیریت است مدنظرکامل قرارداده وبه کرات تاکیدفرموده اند.درسفارش به قاضی شهراهواز " رفاعه"که تاکیدفرموده اند:" حکومت امانتی است و..."

ازنظر امام عزیز مدیریت جامعه وتمامی پست های مدیریتی وسیاسی "کارهای تخصصی ویژه ای هستند که هرکدام ادم خاص خودش رامیطلبد"وهرپستی به  تناسب نیازخلاقیت،شایستگی وتخصص ویژه ای که  دارد، جایزنیست که افراد" مناسب ومتناسب بانیاز سایرپست هاومشاغل" متصدی ان ها گردند.

زیرادران صورت نمیتوان به یک نظام سیاسی حتی درحد مطلوب دست یافت.

امیرمومنان حضرت علی(ع)مدیریت جامعه واداره ان رابه محور وسط سنگ اسیاب تشبیه کرده است.

همچنان که سنگ اسیاب فقط حول محورمناسبش میچرخدوالانمیچرخد.

مدیران جامعه ونخبگان محورهای چرخش جامعه هستند که بایدهرکدام برای برای شغل ومنصب خودمناسب ومتناسب بوده وازتوان خلاقیت وشایستگی های لازم برخوردار بوده وباشند.

درغیر این صورت ضعف،نارسایی،بی عدالتی،بی قانونی و...جامعه وتشکیلات اداری رافراگرفته وجامعه رابه انحطاط خواهدبردکه لازم است استاندارارجمندبوشهر وسایرمدیران محترم توجه داشته باشند.
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر