جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۳۷۴
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵

فکرشهر: مشاور جوان وزیر آموزش و پرورش گفت: ضعف‌ نظام آموزشی در مدرسه های دولتی باعث شده تا سهم قبولی آنها در کنکور امسال بسیار کم باشد که باید این سهم افزایش یابد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی فرمانداری تنگستان، میثم ویسی زاغه  در نشست هم اندیشی جوانان تنگستانی با اشاره به توانمندی جوانان تنگستانی اظهار داشت: ضعف زیادی در مدرسه های دولتی وجود دارد و در برخی از آنها تدریس درست و مطلوبی صورت نمی‌گیرد.

طبق آمار ۶۸۰ مدرسه سمپاد در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: از زمانی که مدرسه های سمپاد به وجود آمدند این مشکلات نیز در بین دانش آموزان به وجود آمد، آموزش و پرورش در زمان حاضر برنامه‌ای برای برطرف کردن مشکلات و تفاوت‌های بین مدرسه های سمپاد و دولتی ندارد و دانش آموزان باید به فکر آینده خود باشند و منتظر تغییرات نمانند.

مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان کشور افزود: وزارتخانه‌های پول ساز مثل نفت برنامه‌هایی تحت عنوان مسئولیت اجتماعی دارند که تلاش می‌شود، بسته های آموزشی از طریق این وزراتخانه‌ها به دانش آموزانی که در مدارس تیزهوشان تحصیل نمی‌کنند، برسد.

ویسی زاغه ادامه داد: آموزش و پرورش سومین وزارتخانه با بیشترین بودجه در کشور است زیرا بحث آموزش برای دولت بسیار مهم است اما تشکل‌هایی که در آموزش و پرورش وجود دارند، نتوانستند استعدادیابی را در میان دانش آموزان انجام دهند.

وی گفت:  امور نوجوان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان برای استعدادیابی به وجود آمده است.

به گفته ویسی زاغه جوانان و نوجوانان دهه هشتادی امروز در حال آموزش هستند تا در آینده اداره این کشور را بر عهده بگیرند.

مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع ملی جوانان کشور بیان کرد: مجمع ملی جوانان با اینکه هیچ‌گونه حمایت مالی و نهادی از آن نشده عملکرد بسیار خوبی در کشور و بویژه در استان بوشهر داشته است.

ویسی زاغه افزود: مسائلی که در دیدار با وزیر آموزش و پرورش مطرح می‌شود، مسائلی است که باید تمامی استان‌ها را بر گیرد و نمی‌توان به یک شهرستان یا استان پرداخت اما این مطالبات باید از مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر پیگیری شود که بحث بازسازی ۱۶ مدرسه در تنگستان پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان با مغزهای خلاق به دنبال این هستند که  استخدام شوند و به دنبال یادگیری مهارت نیستند، اینکه شما زندگی مهارت محوری داشته باشید و بتوانید مهارت خود را پول‌ساز کنید بسیار مهم‌تر از این است که چشم انتظار استخدام در اداره دولتی باشید.

ویسی زاغه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در کشور گفت: به علت کمبود نیروی انسانی در کشور، در آینده به طور حتم از جوانانی که امروز فعال هستند، استفاده می‌شود.

مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر گفت: تاکنون در مجمع جوانان استان بوشهر ۹ فراخوان عضویت داده‌ایم و در هر فراخوان سعی کرده ایم که نوجوانان نخبه در حوزه‌های مختلف شناسایی شوند.

محمدرضا تنو  افزود: در طرح کارگاه ملی مهارت نوجوان به نوجوانان این فرصت به جامعه هدف داده شده که خود آنها مسئولیت برگزاری و تدریس این کارگاه‌ها را بر عهده بگیرند و با مسئولیت اجتماعی آشنا شوند.

مدیر امور نوجوان و دانش آموزی مجمع جوانان استان بوشهر اظهار کرد: یکی از هدف‌های تشکیل جلسه های این مجمع  شناخت ظرفیت‌های جوانان در شهرستان‌ها و معرفی آنها به نهادها و ادارات است.

وی یادآور شد: آینده بسیار روشن است و با تلاش دولت و یاری مردم بر مشکلات اقتصادی نیز فائق خواهیم آمد.

مشاور جوان فرماندار تنگستان گفت: تنگستان همچون نگینی در استان بوشهر و حتی کشور است و جواناناین منطقه در تمامی حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی  توانمندی بسیاری دارند و ما خواهان پیگیری مطالبات این جوانان در وزارتخانه‌ها هستیم و تاکید ما بر تمامی شهرستان تنگستان است .

علیرضا زائر علیزاده افزود: آموزش و پرورش در شهرستان تنگستان نه تنها در بحث نیروی انسانی بلکه در بحث تجهیزاتی بسیار کمبود دارد.

وی اضافه کرد: در تنگستان ۱۶ مدرسه تخربی وجود دارد که پیگیر این هستیم که مشکل این مدرسه ها حل شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر