سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۳۷۸
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰

فکرشهر: نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان جنوب کشور گفت: با هدف مهارت‌آموزی اتباع خارجی در استان بوشهر، تعداد رشته‌ها و حرفه‌های مهارتی در این استان در سال آینده میلادی افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، پریا هاریهاران امروز جمعه در بازدید از دوره‌های مهارت‌آموزی اتباع خارجی در مرکز شماره ۳ آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر، وضعیت دوره‌های آموزشی ویژه اتباع افغانستانی در استان بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این شیوه خدمات‌رسانی مطلوب به اتباع خارجی در بوشهر می‌تواند به‌عنوان الگویی برای سایر نقاط نسبت به امور اتباع در حوزه مهارت‌آموزی مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: تلاش می‌شود شمار حرفه‌های مهارت‌آموزی برای اتباع خارجی در سال ۲۰۲۳ در استان بوشهر افزایش یابد و تجهزات مناسب برای مهارت آموزی این افراد مهیا شود.

به گفته نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان جنوب کشور، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به پناهندگان فرصتی برای اثرگذاری بر توسعه فردی و در نتیجه افزایش خوداتکایی در آن‌ها است.

وی می‌گوید: براساس برنامه‌ریزی انجام شده محدودیت مشارکت اتباع خارجی در چند دوره مهارتی با تعامل آموزش فنی و حرفه‌ای برطرف می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر هم گفت: بر اساس رصد انجام شده بیش از ۸۰ درصد حرفه‌آموزان اتباع خارجی جذب بازار کار شده یا در حوزه مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند.

عبدالمجید دراهکی با اشاره به اینکه مهاجرین افغانستانی دوره مهارتی جوشکاری را برای ورود به بازار کار و خودکفایی شغلی در مرکز شماره ۳ فنی‌وحرفه‌ای بوشهر فرا می‌گیرند، افزود: هدف اصلی از این آموزش‌ها ارتقا سطح مهارت و دانش فنی و حرفه‌ای پناهندگان است تا از این طریق سطح خوداتکایی و معیشت آنان بهبود یابد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰ حرفه مهارتی به حرفه‌آموزان اتباع خارجی در استان بوشهر ارائه می‌شود، گفت: حضور اتباع خارجی در دوره‌های مختلف آموزش مهارتی سبب توانمندسازی بیشتر جامعه هدف می‌شود و تنوع شغلی برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی به مهاجران افغانستانی ساکن استان بوشهر رایگان ارائه می‌شود، اضافه کرد: این دوره‌ها سبب می‌شود تا پناهندگان در زمان بازگشت به کشور خود از مهارت و دانش لازم برای کسب شغل مناسب و کارآفرینی برخوردار بوده و در بازسازی و توسعه کشورشان موثر واقع شوند و با دریافت گواهینامه مهارتی برای  اشتغال در دیگر کشور‌ها با مشکلی مواجه نشوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر