سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۳۹۱
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۱

فکرشهر: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: احکام حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از شهریورماه اصلاح و حقوق همان ماه اعمال خواهد شد.

به گزارش فکرشهر و به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، «محمدهادی زاهدی وفا» اظهار کرد: احکام حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از شهریورماه در پرونده شخصی آنها اصلاح و حقوقشان از همان ماه اعمال می‌شود.

وی افزود: دولت برای بهبود وضع معیشت بازنشستگان برنامه‌های رفاهی دیگری هم دارد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پیش‌بینی ما این است که بتوانیم شرکت‌های سرمایه‌گذاری را در هر استان به صورت شرکت‌های تعاونی نوع دوم یا سهامی عام تحت عنوان «شرکت‌های سرمایه‌گذاری پیشرفت ایران» تاسیس کنیم.

زاهدی وفا گفت: با عرضه سهام این شرکت‌های تعاونی، بازنشستگان ما برای عضویت در آن حق تقدم خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، مصوبه شورای‌عالی کار درباره افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب و از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سازمان تأمین اجتماعی جهت اجرا از شهریورماه امسال ابلاغ شد که براساس آن مستمری بازنشستگان سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت افزایش خواهد یافت.

قبلاً مصوبه که در سایر سطوح برای بازنشستگان در نظر گرفته شده بود، برای بازنشستگانی که تا سقف ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند، ۱۰ درصد افزایش به علاوه ۶۵۰ هزار تومان بود و برای بازنشستگانی که بالاتر از ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کردند ۱۰ درصد افزایش بود.

این مصوبه در خردادماه بر اساس قانون اجرا شد اما با تأکید رئیس‌جمهور برای رسیدگی به وضعیت بازنشستگان و تفویض اختیار به هیات‌امنای تامین اجتماعی، سایر سطوح حقوق بازنشستگان بر اساس مصوبه شورای‌عالی کار و ماده ۹۵ قانون تأمین اجتماعی افزایش یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر