پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۳۹۴
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: امام جمعه کنگان گفت: انتظار می‌رود با تلاش و پیگیری مسئولان مشکلات جامعه لنج داران و ملوانان ساماندهی شده و به دغدغه‌های آنان توجه شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با نکوداشت روز جهانی مساجد، مساجد را کانون معنویت و هدایت دانست و با تشریح تاریخچه و نقش مسجد در بیداری دینی، سنگری در دوران انقلاب و کانونی برای جذب نیرو در دوران دفاع مقدس و محلی برای تربیت نیرو در ادوار مختلف اظهار داشت: عمل کردن ارکان مساجد به وظایف خود می‌تواند موجب اصلاح و راهبری فرهنگی مساجد در سطح جامعه شده و نوجوانان و جوانان را جذب کند.

وی با تاکید بر این مطلب که نباید مساجد به جایگاهی برای کارزار سیاسی، اختلافات قومی و محله‌ای و مانند آن تبدیل شود، اظهار کرد: متولیان فرهنگی با ارتقای مساجد از ظرفیت این کانون محبت و دین و همدلی برای حل مشکلات خانواده‌ها، جوانان و رسیدگی به اقشار ضعیف در هر محله همت کنند.

محمودی با مروری بر مسئله مذاکرات وین و تلاش دشمن برای القای این مسئله که اقتصاد و معیشت کشور به مذاکرات و برجام گره خورده است بیان داشت: مذاکرات بیش از آنکه مذاکره هسته‌ای باشد مذاکره برای رفع تحریم‌های ظالمانه است و گرچه بخشی از مشکلات به دلیل تحریم‌های ظالمانه است اما اقتصاد کشور ما وابسته به مذاکرات نیست و اگر فرمایشات رهبری معظم انقلاب عینیت بخشیده شود بخش قابل توجهی از مشکلات سامان خواهد یافت.

وی به پرتاب ماهواره ایرانی خیام به فضا و ترس و اضطراب دشمن اشاره و گفت: این پرتاب هشداری مستقیم به طرف‌های غربی است تا مراقب هرگونه اشتباه و خطایی علیه جمهوری اسلامی باشند و در برابر قدرت و عظمت علمی و نظامی ایران مقتدر اسلامی زانو بزنند.

امام جمعه کنگان با اشاره حمله به سلمان رشدی مرتد و زندگی ذلت بار رشدی بعد از حکم ارتدادش توسط امام امت، بیان نمود: حمله به سلمان رشدی نشان داد جنایتکاران علیه اسلام و نظام اسلامی و بزرگانی چون سردار دل‌ها شهید سلیمانی حتی در کشوری که ادعای پیشرفت و مجهزترین سرویس اطلاعاتی را دارد امنیت ندارند و آنها و اربابان مفلوک شأن بدانند همواره در تیررس و هدف اند.

کودتای ۲۸ مرداد نتیجه جدایی مردم از دین و روحانیت بود

محمودی با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت مصدق در آن زمان و روی کار آمدن محمد رضا شاه قادر و دیکتاتور گفت: کودتای ۲۸ مرداد نتیجه جدایی مردم از دین و روحانیت بود.

وی با اشاره به مشکلات و نگرانی جامعه بزرگ لنج داران و ملوانان و ضرورت اعطای مجوز یک سفر در سال ۱۴۰۱ گفت: مرزنشینان نسبت به طرح جدید سفر و اعمال برخی قوانین گلایه مندند که درخواست می‌شود مسئولان استانی و کشوری به گونه‌ای طرح و برنامه ریزی کنند که مردم به زحمت و مشقت نیفتند.

وی افزود: کاری نشود که قوانین کالای ملوانی مانند کالای تجاری شود چرا که در این صورت سفر درد چندانی از قشر لنج دار و ملوان درمان نمی‌کند.

امام جمعه کنگان بیان کرد: مسئولین به دغدغه مرزداران و مرزبانان همیشه در صحنه و حامی و مدافع نظام توجه جدی کنند و تلاش کنند رضایتمندی این قشر زحمتکش و بزرگ را به دست آورند.

محمودی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تسلیت شهادت امام سجاد (علیه السلام) و بیان بخشی از ویژگی‌های فردی و اجتماعی و نقش مهم حضرت در انتقال پیام عاشورا، گفت: امام سجاد (علیه السلام) با سخنان و خطبه‌های آتشین خود توانست نهضت سرخ حسینی را از خطر تحریف نجات و پیام بزرگ عاشورا را منتقل کند.

وی با بیان برخی ویژگی‌های آن حضرت از جمله تعبد، ایثار، انس با قرآن، دعاهای ناب و سراسر ایمان و عرفان و اخلاق، سجده‌های طولانی و نیز مواسات و همدلی با اقشار ضعیف جامعه و سرپرستی و رسیدگی به ایتام، افزود: مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری باید به خود افتخار کنند که به سیره امام سجاد (علیه السلام) عمل می‌کنند.

خطیب جمعه کنگان با گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از همه دولتمردان در کشور، استان و شهرستان اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای تبیین خدمات نظام کارآمد دینی است.

محمودی با بیان چند توصیه در خصوص برنامه‌های هفته دولت عنوان داشت: در بیان عملکرد نسبت به گذشته سیاه نمایی نشود، در بیان خدمات دولت مبالغه نشود، وعده‌های غیرقابل اجرا داده نشود، از کلنگ زنی پروژه‌های فاقد اعتبار ممانعت و از افتتاح پروژه‌های ناقص جلوگیری تا حاکمیت و اقتدار نظام خدشه دار نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر