سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۳۹۶
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

فکرشهر: خطیب جمعه دیر گفت: باید از ظرفیت و فرصت فضای مجازی برای جهاد تبیین و انتشار واقعیت‌ها استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه بندر دیر اظهار داشت: نماز جمعه جایگاه یادآوری مسائل مهم جامعه اسلامی در گذشته، حال و آینده است.

امام جمعه دیر با تاکید بر لزوم بزرگداشت و تجلیل از آزادگان، افزود: آزادگان براساس تقوایی که داشتند هیچ گاه به دشمن باج ندادند و تسلیم نشدند و عزت خود و ملت و نظام اسلامی را حفظ کردند.

وی با اشاره به سالروز آتش زدن سینما رکس آبادان، بیان کرد: دشمن و کسی که از دین خبر ندارد برای رسیدن به اهداف و حفظ حکومت دیکتاتوری خود جان انسان‌ها و نجات آنها برایش مهم نیست و رژیم پهلوی برای دل خوشی اربابان غربی خود انسان‌های زیادی را به شهادت رساند.

سعیدی درباره کوتای ۲۸ مرداد، خاطرنشان کرد: نگاه دولت اسلامی و جمهوری اسلامی و دولت مردان و مردم آن باید به داخل کشور باشد و اگر این مسئله در نظام ما جا افتاد که در این دولت مردمی بیشتر به آن توجه می‌شود ما در مذاکرات هم شکست نخواهیم خورد و در مسائل اقتصادی موفق و کمترین نیاز به دشمن خواهیم داشت.

وی افزود: اگرچه برخی به بهانه فتنه‌هایی که داشتند به نوعی با غرب زدگی و حماقت توهین می‌کنند و حرف‌هایی نسبت به سرداران مقاومت همچون شهید همدانی و سلیمانی می‌زنند اما مردم مسلمان ما بیدار و هوشیار هستند و اجازه تأثیر بیانیه و سخنان این افراد سخیف نمی‌دهد.

خطیب جمعه دیر با اشاره به روز جهانی دنیا مجازی، تاکید کرد: فضای مجازی از نعمت‌هایی است که خلق شده اما ما در مقابل دسیسه‌هایی که برای جوانان و خانواده‌های ما بوجود می‌آید باید فرماندهی واحد تشکیل دهیم.

وی با بیان اینکه باید مهارت نقادانه را در خود و فرزندانمان تقویت کنیم، یادآور شد: دشمن در حال سمپاشی در فضای مجازی است و ما نباید هر مطلبی را بدون تفکر و پیگیری صحت آن در جامعه منتشر کنیم.

سعیدی با اشاره به لزوم تقویت توان استفاده از فضای مجازی، گفت: بی تفاوت بودن نسبت به ابزاری که برای دفاع از دین در اختیار ما است مانند بی تفاوتی در زمان دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: دشمن در جنگ نرم تمام عیار به میدان آمده و ما هم باید با تمام قوا و امکانات جلوی او بایستیم و جهاد تبیین مستمر و روزانه انجام دهیم.

امام جمعه موقت دیر افزود: همه آسیب‌ها در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و سیاسی را می‌توان از این طریق تبیین کرد و از فضای مجازی برای دفاع از آن و انتشار واقعیت‌ها بهره برد.

حضور جوانان در مساجد پررنگ‌تر شود

سعیدی با گرامیداشت روز جهانی مسجد، بیان داشت: حضور جوانان در مساجد پررنگ‌تر شود و مساجد به جوانان واگذار شود.

وی ابراز کرد: مساجد به عنوان مکان محوری محله احیا و حفظ و تقویت شود و مساعدت‌هایی برای ارتقا و رونق امور مساجد انجام شود.

سعیدی با طرح این سوال که چرا برای مدیریت مساجد که یک کار فرهنگی مهم است مدیر تربیت نکرده ایم، عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی ویژه مساجد در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار گیرد.

وی با گرامیداشت روز صنعت دفاعی، بیان کرد: امروز سپاه و ارتش و نیروهای مسلح ما با نیت ادامه راه شهدا از مرزهای خاکی و آبی ما دفاع می‌کنند.

سعیدی با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع)، گفت: این امام بزرگوار پرچمدار و پیام رسان نهضت عاشورا بود و در موقعیت‌های مختلف و به تناسب شرایط با ابزار صبر و استقامت، گریه و دعا در مقابل دشمن جهاد تبیین و روشنگری کرد و شیعه هم باید همین گونه به تکلیف خود عمل کند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر، خاطرنشان کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با برکات نظام اسلامی، جاری شدن خون تازه در فعالیت‌های دولتمردان و اطلاع مردم از فعالیت‌های مسئولین است.

امام جمعه موقت دیر با تقدیر از فعالیت‌های رئیس جمهور و مسئولین کشور و استان و شهرستان، اضافه کرد: مردم نسبت به سفرهای استانی دولت و وزرا که به شهرستان‌ها می آیند خیلی امیدوار هستند و همان طور که در سطح کلان کمیته‌هایی برای پیگیری مصوبات سفر تشکیل می‌شود در سطح استان و شهرستان هم بیشتر شود.

وی گفت: شاهد اقداماتی در حوزه آب و برق و راه‌ها در شهرستان هستیم و در دست بررسی است که البته بودجه‌های زیادی می‌خواهد و پروژه‌های دیگری هم در بحث آموزش عالی و آموزش و پرورش و … است.

سعیدی با بیان اینکه هنوز برای مجتمع فرهنگی قرآنی شهرستان اعتباری اختصاص داده نشده است، تاکید کرد: گلایه ما به جای خودش اما ما در مقابل این نظام مسئول هستیم و برکات نظام را بخاطر مسائل جز زیر پا نگذاریم.

وی بیان کرد: مسائل فرهنگی و قرآنی و رسیدگی به مساجد باید مورد توجه بیشتر دولت انقلابی قرار گیرد.

امام جمعه موقت دیر عنوان کرد: مدیران در هفته دولت گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر