سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۴۰۴
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: امام جمعه موقت گناوه با اشاره به کمبود زیرساخت‌های درمانی در این شهرستان گفت: مردم انتظار دارند که نگاه ویژه ای در زمینه درمانی و پزشکی به این شهرستان شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام علی عابدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد اظهار داشت: هدف از نامگذاری هفته‌ای به نام مسجد، ارائه الگویی مناسب برای بزرگداشت این هفته، تبیین مطالبات، نیازها، عظمت و قداست مساجد، تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی و معنوی و فیزیکی و تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مساجد است.

امام جمعه موقت گناوه افزود: مساجد و فضاهای دینی در جمهوری اسلامی رونق بی سابقه گرفت و صف نوبت برای اعتکاف از هزاران جوان آکنده شد تا به امروز که رونق مساجد روزبه روز بیشتر و با کیفیت تر شده است و اینها همه در دورانی اتفاق افتاده که سقوط روز افزون اخلاقی غرب، اخلاق و معنویت را در بخش‌های عمده عالم منزوی کرده است و این معجزه‌ای دیگر از انقلاب و نظام اسلامی فعال و پیشرو است.

وی گفت: از فرماندار شهرستان گناوه و همکاران ایشان بابت اختصاص بودجه خاص عمرانی به مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان و اداره اوقاف ا و این حسن نیت به مساجد تقدیر می‌کنم.

وی تصریح کرد: امیدواریم متولیان امور مساجد، خادمان و بانیان و هیئت امنا با برنامه ریزی صحیح در راستای جذب جوانان به سمت مساجد کمر همت ببندند.

وی با اشاره به روز صنعت دفاعی در ۳۱ مرداد ماه گفت: ایران مقتدر امروز نیز مانند دوران آغاز انقلاب با چالش‌های مستکبران روبرو است اما این رودررویی با یک تفاوت کاملاً معنادار است.

وی ادامه داد: اگر در گذشته چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمال بیگانه، تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه جاسوسی بود امروز چالش بر سر حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی، برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه غرب آسیا، حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی، دفاع از پرچم برافراشته حزب الله و مقاومت در سراسر منطقه است.

وی گفت: امروز دنیای استکبار از دست جوانان مؤمن و انقلابی ایران اسلامی که با رهنمودهای مقام معظم رهبری معادلات نظامی دنیای استکباری را برهم زده‌اند، عصبانی است و با پیروی از فرامین فرماندهی معظم کل قوا آینده از آن جوانان انقلابی سراسر این کره خاکی خواهد بود.

وی گرامیداشت اول شهریور ماه روز پزشک گفت: انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه‌های علم و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی ده‌ها طرح بزرگ را پیشرو دارد و آنها را به سرانجام رسانده است.

امام جمعه موقت گناوه یادآور شد: طرح‌هایی از قبیل سلول‌های بنیادی، درخشش در رشته‌های مهم و حساس پزشکی، مرجعیت پزشکی در منطقه پیشرفت‌هایی است که محصول روحیه‌، حضور و احساس جمعی که انقلاب برای جامعه به ارمغان آورده است.

وی گفت: علیرغم همه پیشرفت‌های پزشکی و دغدغه‌هایی که مسئولان شهرستان گناوه دارند اما این شهرستان که یک شهرستان گردشگری است از کمبودهای زیادی در عرصه پزشکی رنج می‌برد.

امام جمعه موقت گناوه اضافه کرد: مردم از دولتمردان انقلابی در سطح استانی و ملی انتظار دارند که نگاه ویژه ای در زمینه درمانی و پزشکی به این شهرستان شود، برازنده نیست شهری با این حجم بالای معادلات تجاری برخی از اقلام اولیه پزشکی را دارا نباشد.

وی گفت: چند روز پیش با حضور معاون وزیر بهداشت در شهرستان کمبودها و نواقص را توسط فرماندار محترم و مسئولان پزشکی شهرستان به اطلاع ایشان رسید که می‌طلبد نگاه ویژه ای در این زمینه به شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به ۲ شهریور و آغاز هفته دولت با گرامی گفت: آمار زیاد راهسازی، ساخت مسکن، مراکز صنعتی، اصلاح امور کشاورزی، رساندن آب، برق و مراکز دانشگاهی و درمانی، سد و نیروگاه به دورترین نقاط کشور افتخار آفرین است که این بعد از انقلاب رخ داده است

وی گفت: پیشرفت‌ها زیاد بوده است اما دشمن با دشمنی خود در حال پمپاژ ضعف و ناامیدی در میان مردم است اما مسئولان و دلسوزان نظام باید این مجموعه خدمات بعد از انقلاب را انعکاس دهند.

امام جمعه موقت گناوه گفت: بخش‌های مهم دیگری نیز قطعاً بر زمین مانده که بی شک یک مجموعه جوان، دانا، مؤمن، انقلابی، مسلط بر دانسته‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در درون دولت می‌تواند به این مقاصد برسد و این دوران جدید پیشرو باید میدان فعالیت چنین مجموعه‌ای باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر