سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۴۰۷
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

فکرشهر:  نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست زن، هویت و رسانه گفت: برای زن تراز انقلاب اسلامی شاخص مشخص نشده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، زهرا شیخی نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست زن، هویت و رسانه، با اشاره به هویت سازی رسانه در جهان گفت: اتفاقی که اکنون نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان در حال رقم خوردن است «نظم نوین جهانی» است؛ که ابزار آن تکنولوژی است و هزینه زیادی هم برای آن شده است. مؤسسات مختلفی هم شکل گرفته که حتی در ایران نیز فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: زن ایرانی نباید قدرت خودش را دست کم بگیرد و در مقابل پول و هزینه‌هایی که این مؤسسات خرج می‌کنند تحت تأثیر فضا سازی های شأن قرار بگیرد که قطعاً آگاهی سازی بسیار مؤثر است.

این نماینده مجلس گفت: بنیادهای برانداز رسماً گفته‌اند که قدرت زنان برای ایجاد تغییرات اجتماعی نیاز است و باید به آن اتکا کنیم.

شیخی افزود: اغلب سریال‌های چند صد قسمتی فارسی زبان ماهواره‌ای که برخی خانواده‌ها به تماشای آنها می‌نشینند و دشمن با رویکرد جنگ نرم، هویت اسلامی و کرامت انسانی زن و جایگاهش در خانواده را نشانه گرفته است و دغدغه‌های سخیف مادی، تجملاتی و جسمی مانند «چه بپوشم» و «چگونه بیشتر به چشم بیایم»، «حسادت»، «مصرف گرایی» و … نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: این همان نگاهی است که منزلت زن را تا حد یک کالا و وسیله برای تمتع هر چه بیشتر مردان فرو می کاهد و میزان اعتبارش بسته به میزان جذابیت جسمی است و نقش مادری بسیار تضعیف شده نیز از اهداف این جنگ نرم است.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما در اسلام مفاهیم خیلی عالی برای زن داریم که حتی بهتر از غرب است؛ ولی کسی نیامده این الگوها را برای زنان جامعه بازگو کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی آنها (دشمنان نظام) این است تا مردم علیه مردم قرار بگیرند. معتقدند زن‌ها قدرتمندند و با کنار گذاشتن نقش مادری و دین گریزی و اخلاق گریزی آنها خواهند توانست برای براندازی هویت دینی بهره برداری کنند.

شیخی افزود: جمعیت‌های مختلفی با شعارهای درست و دقیقی که اتفاقاً ما هم آنها را قبول داریم شکل گرفته اند ولی هدف‌های غلطی پشت شعارهای آنها است و به دنبال انحراف جامعه از طریق هدایت زنان آن جوامع هستند.

این فعال حوزه زنان و خانواده گفت: مقام معظم رهبری بارها از زن تراز انقلاب اسلامی نام برده اند منتهی مسئولین کمتر به این موضوع توجه کرده‌اند و کارهایی جدی در این زمینه صورت نگرفته و بودجه‌ای برای پرورش و تربیت نسل نو اندیش انقلابی لحاظ نشده است. باید بگوییم برای زن تراز انقلاب اسلامی شاخص مشخص نشده است.

شیخی گفت: دنیای غرب از این خلاء فضای رسمی و دولتی جامعه استفاده تبلیغاتی صورت داده است.

وی با توجه به نقش زن در ایران گفت: پیروزی دفاع مقدس به خاطر مادرانی بود که فرزندان شجاع و غیرتمندی تربیت کرده بودند. اگر سرود سلام فرمانده را که در مورد حضرت حجت ابن الحسن عج است در نظر بگیریم، تنها به خاطر وجود نام «سید علی» در آن، تبلیغاتی گسترده و واکنش‌های تندی بر علیه آن صورت گرفت و چراکه مفهوم ولایت مداری در متن این سرود تبیین شده است و نقش بی بدلیل خلاقیت رسانه‌ای است که توان این تأثیر گذاری را دارد. قطعاً رفتار مادران در خانواده می‌تواند تربیت دینی و عشق به اهل بیت را نهادینه سازد.

شیخی افزود: جنگ نرم ترکیبی که بودجه‌های کلانی برایش در نظر گرفته اند، بسیار آرام ارزش‌ها و هویت اصلی زن را تغییر می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: سند ۲۰۳۰ فقط مرتبط با آموزش و پرورش نیست و در حوزه زنان، امنیت غذایی و سایر حوزه‌ها نیز برنامه دارد. متأسفانه این سند درست تبیین نشده است. به طوری که واژه «توسعه پایدار» در این سند عامل برنامه ریزی و تخصیص بودجه دستگاه‌های مختلف کشور شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر