سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۴۰۸
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: وضعیت اشتغال و کار در شهرستان دشتی بسیار اسفناک است و انبوهی از جوانان بیکار در این شهرستان وجود دارند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دولت مصدق اظهار داشت: کودتای ۲۸ مرداد، حاصل اعتماد و خوش‌بینی مصدق به آمریکا، غفلت از ارزش‌های دینی و طرد نیروهای ارزشی و دلسوز و بی اعتنایی به روحانیت انقلابی بود.

وی اضافه کرد: کودتای ۲۸ مرداد، حاصل اعتماد و خوش‌بینی مصدق به آمریکا، غفلت از ارزش‌های دینی و طرد نیروهای ارزشی و دلسوز و بی اعتنایی به روحانیت انقلابی بود.

امام جمعه خورموج بیان کرد: به فرمایش امام خامنه‌ای، «مصدق یک اشتباه تاریخی انجام داد و آن تکیه به آمریکا بود. در مقابل دشمنی انگلیسی‌ها بود، به آمریکایی‌ها اعتماد کرد؛ امید او به آمریکایی‌ها بود. از این خوش‌بینی و ساده‌اندیشی، آمریکایی‌ها استفاده کردند، کودتای بیست وهشتم مرداد را به راه انداختند. هر ملتی به آمریکا اعتماد کرد، ضربه خورد. حتی آن کسانی‌که دوست آمریکا بودند. مصدق اعتماد کرد، کتکش را هم خورد.»

وی ادامه داد: ۳۰ مرداد روز جهانی مسجد نامگذاری شده است. مسجد قلب تپنده‌ای برای حیات اسلام و کانون محوری فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه اسلامی است.

زاهددوست افزود: اولین و مهم‌ترین کارکرد مسجد پس از عبادت، آموزش معارف اسلامی است و مسجد باید مانند گذشته به قطب اصلی آموزش معارف دین تبدیل شود و مردم باید معارف دینی خود را از درون مساجد فرا بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: مساجد در پیروزی انقلاب نقش مهمی داشت و پس از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس محل اعزام نیرو و کمک‌های مردمی به جبهه‌ها بود و اکنون نیازمند احیای این نقش به عنوان یک شبکه اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ دین اسلام هستیم.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: متأسفانه در سه دهه گذشته در قوانین دولت و مجلس به مساجد توجه چندانی نشد و این در حالی است که تنها راه برون رفت جامعه از تهاجمات فرهنگی پیوند نوجوانان و جوانان با مساجد است بنابراین دولت انقلابی باید از لحاظ نرم افزاری به مساجد اهمیت بدهد.

خدمات دولت اطلاع‌رسانی شود

وی با گرامیداشت هفته دولت و یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر تاکید کرد: ایام هفته دولت فرصت مغتنمی برای ارائه گزارشی از آخرین خدمات دولت به مردم است و امیدواریم مسئولان اجرایی شهرستان دشتی نیز در ایام خدمات یک ساله دولت مردمی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

زاهددوست با اشاره به ترور سلمان رشدی اضافه کرد: یکی از خبرهای هفته گذشته مسئله ترور سلمان رشدی خبیث بود که ۳۴ سال قبل در تمسخر به اسلام و قرآن کتاب آیات شیطانی را نوشت.

وی گفت: حضرت امام راحل (ره) در آن سال با قاطعیت این چهره خبیث را مهدورالدم خواند و اقدام به قتل او را بر هر مسلمانی که امکان آن را داشته باشد واجب نمودند.

امام جمعه خورموج اظهار داشت: این جایگاه و قدرت بی نظیر امام (ره) و انقلاب است که بعد از ۳۴ سال یک مسلمان آمریکایی اقدام می‌کند هرچند هم که این حرکت یک اقدام از پیش طراحی شده غربی‌ها باشد.

وی افزود: متأسفانه در غرب که ادعای حرمت ادیان و رعایت حقوق دیگران آنها گوش فلک را کر کرده بارها و بارها با حمایت عملی از نویسندگان و فیلم سازان هتاک کینه خود را به اسلام، قرآن و پیامبر اسلام علنی کرده و هدفشان از این تحرکات سخیف به زعم خودشان اسلام هراسی و قرآن هراسی است اما کوری چشم آنها و همه دشمنان یک روزی اسلام همه جهان را فرا خواهد گرفت.

زاهددوست بیان کرد: مشکل آنتن دهی تلفن همراه دسترسی به اینترنت و پوشش دیجیتالی تلویزیون در دهستان کبگان و روستاهای ساحلی دشتی وجود دارد. این معضل در روستاهای ساحلی مانند کبگان و زیارت پررنگ است، از مسئولان استانی می‌خواهم مشکل مردم را حل کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه وضعیت طوری است که با یک آنتن دوشاخ معمولی امکان دسترسی به شبکه‌ها و کانال‌های کشورهای همسایه وجود دارد اما مردم از پوشش شبکه‌های ملی محروم هستند و این امر باعث شده مردم مجبور به استفاده از ماهواره باشند که مشکلات و آسیب‌های خود را دارد.

امام جمعه خورموج تصریح کرد: دسترسی به اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه و شبکه‌های ملی صدا و سیما حق مردم است و باید مسئولان رفع این مشکل را تسریع ببخشند.

با حرف زدن وضع اشتغال بهتر نمی‌شود

وی با این سوال که چرا باید نیروهای پذیرش شده پتروپالایش کنگان برای مصاحبه به تهران بروند افزود: ظاهراً به افرادی که در آزمون شرکت پتروپالایش کنگان پذیرفته شدند اعلام شده که مصاحبه آنان در تهران برگزار می‌شود. واقعاً مایه تأسف است که این طور به جوان ما در زمینه اشتغال بی حرمتی می‌شود و کسی هم مدافع حق آنان نیست.

زاهددوست ادامه داد: چرا این همه نیرو پذیرش شده باید برای مصاحبه به تهران بروند اما دو نفر مصاحبه کننده به بوشهر نیاید؟ اگر این جفا و دهن کجی به جوانان ما نیست پس چیست؟
آقای استاندار، آقای نماینده مجلس، جوانان ما در اینگونه مواقع انتظار دارند مدافع حق و حقوق شأن باشید و اجازه بی حرمتی به آنان را ندهید.

وی گفت: چند بار عرض کردیم و باز هم می گویم که وضعیت اشتغال و کار در شهرستان دشتی بسیار اسفناک است و انبوهی از جوانان بیکار در این شهرستان وجود دارند و این مسئله باید در اولویت آقایان مسئول باشد که نیست.

امام جمعه خورموج ادامه داد: گاهی مسئولان ما اولویت‌ها را اشتباهی می‌بینند بسیاری از کارها و اقدامات انجام شده یا در حال انجام به اندازه اشتغال یک جوان اولویت ندارد اما این دغدغه در عملکرد آقایان اصلاً دیده نمی‌شود.

وی افزود: با حرف زدن و ارائه آمارهای غیرواقعی که اوضاع اشتغال درست نمی‌شود عزم و اراده قوی و مصمم و جهادی باید پای کار بیاید تا گره‌ها باز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر