سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۴۰۹
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه طرح مجلس درباره اعطای مجوز مشاوره به حوزه علمیه، موازی‌کاری است و ضرورتی ندارد، گفت: به زودی لیست دیگری از افراد و صفحات جعلی روانشناس‌نماها منتشر خواهد شد.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، "محمد حاتمی" رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره  درباره طرح پیشنهادی مجلس مبنی بر «اصلاح ماده یک قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور» که براساس آن «صلاحیت اعطای مجوز مشاوره با رویکرد دینی و اسلامی به صورت مستقل در اختیار مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور قرار گیرد» گفت: کسانی که تحصیلات روانشناسی و مشاوره داشته باشند اعم از روحانیون، مهندسان، پزشکان و ... می توانند از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نیز مجوز دریافت کنند.

وی ادامه داد: چه بسا بسیاری از روحانیون که تخصص روانشناسی و مشاوره داشته‌اند و مدارک‌شان مورد تایید وزارت علوم بوده است از سازمان مجوز دریافت کرده و مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به طرح مجلس گفت: این طرح اخیر مجلس از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح و به مرکز پژوهش های مجلس نیز ارائه شده است و سازمان نظام روانشناسی با این طرح مخالف است و آن را موازی کاری می‌داند و ضرورتی ندارد چنین طرحی ارائه شود.

حاتمی تاکید کرد: خوشبختانه حوزه علمیه نیز در این طرح ورودی ندارد و همانطور که گفته شد این طرح از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس ارائه شده که باید پس گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مرکز پژوهش‌های مجلس از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در این باره نظرخواهی کرده، گفت: مرکز پژوهش های مجلس نیز در این زمینه از ما طی نامه‌ای نظرخواهی کرده است. روز گذشته نیز با رییس مرکز پژوهش های مجلس جلسه‌ای در این خصوص برگزار کردیم. همچنین ما در یک نامه مبسوط که شخصا به دفتر آقای قالیباف ارائه کردم، نظرات‌مان را در این خصوص اعلام کردیم و منتظر هستیم تا پاسخ دهند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره تصریح کرد: این کار صحیح و درست نیست و با روح فرمان حضرت امام که پیوند دانشگاه و حوزه را مطرح کرده بودند مغایرت دارد. در هیچ کشوری نیز چنین چیزی سابقه ندارد که مسئولیت های یک سازمانی را به سازمان دیگری بدهند.

حاتمی خاطرنشان کرد: سازمان هم در این زمینه با همه نهادها و سازمان ها از جمله حوزه علمیه تعامل دارد و تفاهم نامه ای نیز بین ما و حوزه منعقد شده است و ارتباط خوبی با آنها داریم همانطور که با دانشگاه هم در ارتباط هستیم و از این ظرفیت ها استفاده می کنیم. همه باید کمک کنند که سازمان مستقل و مقتدر بوده و به وظایف خود عمل کند.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره انتشار لیست دیگری از روانشناس‌نماها گفت: یک لیست سوم که حدود ۱۵۰ اسم است نیز در این زمینه در راه است و به زودی منتشر شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت: این لیست ترکیبی است از صفحات جعلی است که در فضای مجازی در حوزه روانشناسی و مشاوره فعالیت می‌کنند، همچنین اسامی افرادی که تحت عنوان روانشناس در حال فعالیت هستند اما هیچ گونه تحصیلات روانشناسی ندارند، در این لیست آمده است.

حاتمی درباره رسیدگی به تخلفات صنفی گفت: در صورت بروز تخلفات صنفی نیز این موارد در هیات‌های رسیدگی به تخلفات بررسی می‌شود و احکامی نیز در خصوص متخلفان صادر می شود. این احکام از تذکر تا محرومیت دائم از ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر