سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۴۱۳
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: بی بی سی نوشت: سانا مارین، نخست وزیر فنلاند، در پی انتشار ویدیویی از رقصش در یک مهمانی، با واکنش شدید احزاب مخالف دولت مواجه شده است.

در این فیلم که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، او و دوستانش از جمله چندین سلبریتی فنلاندی در حال رقص و آواز دیده می‌شوند.

حضور او در این پارتی با انتقاد احزاب مخالف روبرو شده است و یکی از رهبران از او خواسته است که آزمایش مواد مخدر بدهد.

خانم مارین که ۳۶ سال سن دارد، مصرف مواد مخدر را انکار کرده و گفت که فقط مشروبات الکلی می‌نوشیده و فقط «به شکلی پرهیاهو» در مهمانی حضور داشته است.

خانم مارین قبلا جوان‌ترین رئیس دولت جهان بود، اما اکنون این عنوان در اختیار گابریل بوریچ، رئیس جمهور شیلی است.

نخست وزیر جوان فنلاند حضور در پارتی و مهمانی‌ها را پنهان نمی‌کند و اغلب در جشنواره‌های موسیقی حضور یافته و عکس‌هایی از او منتشر ‌شده است.

سال گذشته هم وی بابت اینکه پس از تماس نزدیک با یک فرد مبتلا به کووید ۱۹ به یک کلاب رفته بود، عذرخواهی کرد.

هفته گذشته، رسانه آلمانی بیلد، خانم مارین را «باحال‌ترین نخست‌وزیر جهان» معرفی کرد.

خانم مارین دیروز و در واکنش به انتشار ویدیو پارتی گفت که می‌دانسته از او فیلم گرفته می‌شود اما از اینکه این ویدئو عمومی شده است ناراحت است.

او افزود: «من رقصیدم، آواز خواندم، و در پارتی شرکت کردم، چیزهایی که کاملا قانونی است و هرگز در موقعیتی نبوده‌ام که دیگران را در حال (مصرف مواد) دیده باشم».

ریکا پورا، رهبر حزب اپوزیسیون دولت فنلاند از خانم مارین خواست تا آزمایش داوطلبانه مواد مخدر بدهد و گفت که «سایه‌ای از شک» بر روی نخست‌وزیر وجود دارد.

میکو کارنا، نماینده مجلس فنلاند و یکی از اعضای حزب مرکز که در دولت ائتلافی خانم مارین حضور دارد هم در توییتی نوشت که «عاقلانه است که او داوطلبانه تحت آزمایش مواد مخدر قرار بگیرد».

خانم مارین در پاسخ به این درخواست به خبرنگاران گفت که «مواد مخدر مصرف نکرده است» و «هیچ مشکلی برای انجام آزمایش» ندارد.

وی گفت که «من زندگی خانوادگی دارم، زندگی کاری دارم و وقت آزاد برای گذراندن با دوستانم دارم. تقریبا مانند بسیاری از افراد هم سن و سال من.»

او افزود که نیازی به تغییر رفتار خود احساس نمی کند و گفت «من دقیقا همان آدمی هستم که تاکنون بوده‌ام و امیدوارم این مورد قبول همگان باشد.»

گزارش‌های گسترده‌ای در رسانه‌های فنلاند در مورد این ویدیو منتشر شده و استدلال شده که انتشار آن در خدمت منافع عمومی است.

برخی دیگر سیاستمداران احزاب مخالف از نخست وزیر و رسانه‌ها به دلیل پرداختن به این موضوع به جای مشکلات داخلی مهمتر کشور، انتقاد کرده‌اند.

خانم مارین از دسامبر ۲۰۱۹ در قدرت بوده و تا به امروز توانسته حمایت حزب خود را حفظ کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر