سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۴۲۲
شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت پالایش گاز فجر جم گفت: حدود ۷۵ درصد از نیروهای شاغل در پالایشگاه گاز فجر جم نیروهای بومی استان بوشهر هستند.

به گزارش «فکرشهر»، «سیدمحمدمهدی هاشمی» روز جمعه ـ ۲۸ امرداد ۱۴۰۱ ـ در نشست با خبرنگاران گفت: برای تامین آب منطقه دو راه در پیش داشتیم؛ یکی انتقال آب از خلیج فارس بود که شرکت ملی گاز در آن مشارکت داشت و قرار شده ۲۲ میلیارد از ۶۰ میلیارد تومانی را که باید شرکت گاز پرداخت کند، ما پرداخت کنیم. دیگر راه، پروژه سد باغان بود که ساخت و افتتاح آن با روش های مختلف به بهبود وضع آب منطقه کمک می‌کند که تاکنون ۱۵۸ میلیارد تومان به این پروژه کمک شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود، قرار شده ۲۱۵ میلیارد تومان دیگر به ساخت این سد کمک کنیم که کارهای اداری آن در حال انجام است و امیدواریم امسال آبگیری شود.

هاشمی گفت: بعد از افتتاح سد باغان، انتقال آب به شهر جم هم خواهیم داشت و پس از آن مردم این شهر و سایر شهرها و روستاهای اطراف حتی شهرستان دشتی از این سد منتفع خواهند شد.

مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت پالایش گاز فجر جم درباره برنامه های توسعه ای بیمارستان شهرستان نیز اظهارداشت: برنامه توسعه بیمارستان جم را در نظر داریم و تامین اعتبار به مبلغ ۱۸۸ میلیارد تومان صورت گرفته و امیدواریم به زودی وارد فاز اجرایی شود و پیش بینی می‌شود طی ۲۰ ماه، همه اقدامات در نظر گرفته شده انجام شود.

وی بیان داشت: در حال احداث و تعریض جاده های مواصلاتی بین جم و ریز و پالایشگاه و روستاهای اطراف هستیم که بخشی از آن انجام شده و بخشی دیگر در حال انتخاب پیمانکار است.

هاشمی افزود: هفته گذشته، اطلاعیه همکاری با شرکت های دانش بنیان اعلان شده است؛ البته پیش از این نیز همکاری با این شرکت ها داشتیم اما با توجه به نام گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری، بنا داریم بیش از پیش این کار را انجام دهیم و در همین راستا، در حال امضای تفاهم نامه ای برای احداث پارک علم و فناوری هستیم و امیدواریم تا هفته دولت این طرح اجرایی شود.

سید محمدمهدی هاشمی درباره به کارگیری نیروهای بومی نیز اظهارداشت: به محض این که نیروهای بومی به توانمندی های لازم برسند و این مهم برای شرکت احراز شود، حتما از آنها در مناسب استفاده خواهد شد.

وی گفت: حدود ۷۵ درصد از نیروهای شاغل در پالایشگاه گاز فجر جم نیروهای بومی استان بوشهر هستند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم ادامه داد: در بحث حقوق کارگران، ما هم دوست نداریم که کارگران به جای این که فکر انجام کار خود باشند، دغدغه معیشت داشته باشند و برای افرادی که زیر نظر پیمانکار هستند نیز باید در سطح وزارت خانه تصمیماتی اتخاذ شود.

هاشمی درباره طرح های زیست محیطی پالایشگاه نیز بیان داشت: پالایشگاه ما، کم آلاینده ترین صنایع است و باز هم برای حفظ محیط‌زیست اقداماتی انجام شده که از جمله آنها می‌توان به استفاده از دستگاه های مدرن تر در بخش های مختلف، کاهش مشعل سوزی، طرح های بازیافت های حرارتی، کاهش فلر در حد زیاد و... اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ظرفیت اسمی پالایشگاه برای تولید گاز، ۸۰ میلیون مترمکعب است که در برخی مواقع بنا به لزوم به ۱۱۰ میلیون مترمکعب هم می‌رسد.

روابط عمومی پالایشگاه گاز فجر جم نیز اظهارداشت: در پالایشگاه گاز فجر جم، دو کتابخانه وجود دارد و هم اکنون نیز یکی از به روزترین نمایشگاه های کتاب در حال برگزاری است؛ همچنین سالانه بن کتاب به همکاران داده می‌شود.

سیدمهدی احمدی افزود: در طول یک سال گذشته، چهار کتاب با حمایت پالایشگاه گاز فجر جم منتشر شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه مسوولیت های اجتماعی، در موضوع های مختلف اقدامات زیادی در حد کلان و خرد انجام شده و امیدواریم که این روند را بیش از پیش انجام داده و رضایتمندی محیط پیرامونی را به دست آوریم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر