سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۵۵۳
يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۱

فکرشهر: یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره علت دستگیری چند تن از حجاج ایرانی در عربستان، می‌گوید که دلایل خاصی مطرح نبوده است. ظاهرا در تلفن‌های همراه خود تصاویری از سردار سلیمانی بوده و همچنین به همراه داشتن کتاب‌های مفاتیح الجنان و دعاهایی که در بین ما مرسوم است و خوانده می‌شود. مورد خاصی که علیه امنیت کشور عربستان باشد، نبوده و خیلی موارد جزئی مطرح بوده است.

به گزارش فکرشهر، یعقوب رضازاده در گفتگو با «انتخاب» در خصوص به خبر دستگیری چند تن از حجاج ایرانی توسط مقامات سعودی، گفت: «این موضوع ظاهرا در وقت حج صورت گرفته است و تعدادی از اتباع ایرانی به دلایل موهون، توسط پلیس عربستان دستگیر شدند. در کمیسیون امنیت ملی این موضوع مطرح و به وزارت امور خارجه کشور اعلام شد که سریع‌تر از طریق دیپلماسی و رابط سفارت ایران و همچنین از طریق وزارت خارجه عربستان پیگیری جدی انجام تا نسبت به آزادی و بازگشت این عزیزان به خاک میهن اقدام شود.»

وی درباره علت دستگیری این زائران، عنوان کرد: «دلایل خاصی مطرح نبوده است. ظاهرا در تلفن‌های همراه خود تصاویری از سردار سلیمانی بوده و همچنین به همراه داشتن کتاب‌های مفاتیح الجنان و دعاهایی که در بین ما مرسوم است و خوانده می‌شود. مورد خاصی که علیه امنیت کشور عربستان باشد، نبوده و خیلی موارد جزئی مطرح بوده است.»

یعقوب‌زاده در واکنش به اینکه در شبکه های اجتماعی ادعا شده که علت دستگیری این حجاج، اجرای سرود سلام فرمانده در مسجد الحرام بوده است، گفت: «من این را نشنیده‌ام و در کمیسون هم مطرح نشده است.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر