پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۶۳۶
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶

فکرشهر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر از برگزاری نمایشگاه عکس مساجد تاریخی استان در مصلی جمعه بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسماعیل سجادی‌منش بیان کرد: هم‌زمان با برگزاری اولین همایش استانی روز جهانی مساجد در مصلی جمعه بوشهر، نمایشگاه عکس مساجد تاریخی استان نیز برای بازدید علاقه‌مندان در همین مکان برگزار شد.
 
وی افزود: در کنار تاریخی بودن بافت مساجد، این اماکن متبرکه محل فعالیت‌های فرهنگی بوده که بخشی از میراث ناملموس فرهنگی استان در این اماکن پرورش یافته و احیا شده که سامان‌دهی و مرمت این اماکن نیز در همین راستا است.
 
به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یکی از مساجد تاریخی بوشهر مسجد جمعه است که در کنار مسجد آل عصفور مورد مرمت قرار گرفته و در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، که تصاویر این دو بنا در این نمایشگاه با تاریخچه مختصر به نمایش گذاشته شده است.
 
سجادی‌منش تاکید کرد: مساجد در کنار دیگر آثار تاریخی استان بخشی از هویت فرهنگی، دینی و مذهبی ما و نیازمند احیا و بازسازی است، که این مهم از اولویت‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر