پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۰۶۵۰
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اهمیت مساجد در نظام اسلامی، گفت: مسجد باید محل خدمت به مردم باشد و خدمات مختلف اجتماعی، اقتصادی و مشاوره‌ای در آن‌ها به مردم ارائه شود.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما آیت‌الله صفایی بوشهری در اولین همایش استانی روز جهانی مسجد با بیان به اینکه  هرکس برای پویایی مسجد در هر حوزه‌ای قدم بردارد نشانه‌ای از ایمان خود را نمایان می‌کند، افزود: آن کسی که در مسجد خدمت می‌کند دارای ویژگی‌هایی مانند ایمان به خدا، ایمان به آخرت و ارادت و جدیت در اقامه نماز است، توفیقی که نصیب هرکس نخواهد شد.
 
وی مسجد را نماد دین خدا و اسلام دانست و گفت: از صدر اسلام تا کنون مسجد کانون عبادت الهی و ذکر و دعا بوده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر می‌گوید: مسجد نقش کلیدی در حفظ قداست دین دارد و به همین خاطر باید فعالیت در مسجد به عنوان یک سنگر دینی همواره مورد توجه قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد: مسجد باید محل خدمت به مردم باشد و از خدمات پزشکی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و مشاوره‌ای در آن‌ها به مردم ارائه شود.
 
آیت‌الله صفایی بوشهری اضافه کرد: مسجد باید جلوه‌ای از نظام اسلامی باشد و در آن جهاد تبیین در همه حوزه‌ها شکل بگیرد چرا که لازم است مسجد شکلی از پویایی و اثرگذاری در فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی باشد.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر از دیرباز یک استان مسجد محور بوده و از آغاز تمدن استان بوشهر مساجد همواره نقش‌آفرین بودند و امروز هم مسجد باید فضایی برای شناسایی و تربیت و پرورش نیرو‌های انقلابی، متعهد و نخبه برای نظام اسلامی و جامعه انقلابی باشد.
 
مسئول رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر هم با اشاره به برخی مشکلات در حوزه مساجد گفت: انتظار می‌رود آشفتگی در اداره امور مساجد برطرف شود.
 
حجت‌الاسلام راستگو افزود: اعتقاد داریم یک مدیریت واحد با برخورداری از بودجه و امکانات لازم می‌تواند مساجد را در جایگاه واقعی خود قرار دهد و در این راستا سند جامع مدیریت مساجد در استان بوشهر تدوین و ابلاغ شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر